MOD解説/TerraFirmaCraft/チェンジログ

TFC 0.79.15 Changelog
Tweaks
•Unlit pumpkins no longer have faces again.
(ジャック・オ・ランタンはカボチャとは違い、顔がなくなった)
•Naturally generated fruit trees now have the same number of leaves as player grown fruit trees. Tweaked hitbox of fruit tree branches to make it easier to harvest saplings and fruit. Fruit can now be harvested from leaves using left or right click. Nerfed amount of fruit each leaf blocks drops to 4 - 16 ounces.
(自然に生成された果樹は現在プレイヤーによって育てられた果樹と同じ葉ブロックの数である。果樹の苗木や果物を簡単に収穫できるようにするため当たり判定を修正した。葉ブロックから出る果物は4~16ozの範囲内であり、左右のクリックどちらかで収穫できる)
•Barrels no longer accept liquids with a temperature above 385 Kelvin. No more storing lava in a wooden barrel. :)
(樽にはもう溶岩は入れられないぜ^^)
•Carpets can now be dyed with both vanilla and TFC dyes.
(カーペットの染色は今のところバニラ、TFC染料どちらでも染めることができる)
•Only fresh water barrels can be used to cool items down.
(淡水のみが樽内でアイテムのクールダウンのために使うことができる)

•Familiarity Tweaks:
(動物親交度について)
 ◦Familiar animals can now be renamed even if they have already been named once.
(仲良しになっていた動物はすでにもう名前が付けてあったとしても、一度だけ付け直すことができる)
 ◦Bears can only be familiarized once a day. Made bears harder to familiarize by default, meaning that feeding them fish increases the familiarity by a much smaller value.
(熊は一日に一度だけ親交度を上げることができる。デフォルトでは慣らした熊を作るのは非常に難しくなっているが、魚を与えることによって非常に少しだが親交度があがる)
 ◦Increased adult familiarity cap for bears, deer and pheasants since the babies are unobtainable.
(大人の熊の親交度キャップが増加、鹿と雉は赤ちゃんの頃には得られない)??
 ◦Set the adult familiarity cap for all other animals to be below the required value for naming.
(他の動物に関しても大人の親交度キャップを設定し、それ以下の状態では名づけはできない)
 ◦Chickens and pheasants can once again be plucked without having to be familiarized first, but plucking will decrease familiarity.
(鶏と雉に関しては、初めの親交度でも羽を抜き取ることが一度だけできる。だが、もちろんその状態からでも親交度は下がる)

•Wolf Tweaks:
(オオカミに関すること)
 ◦Removed wolves having to wait a month after giving birth to breed again.

 ◦Wolves will eat all meat with the exception of calamari.
(オオカミはイカ以外の肉を食べます)
 ◦Female wolves will no longer chase after nearby male wolves after giving birth.
(出産直後のメスオオカミはオスのオオカミのケツを追っかけたりしません)
 ◦Wolf collars can be dyed using both vanilla and TFC dyes.
(オオカミの首輪の色はバニラ、TFC染料どちらも使用できる)
 ◦Wolves will only accept bones if they don't have an owner.
(オオカミは飼い主がいないときのみ骨を受け取ります)
 ◦Note: Wolf behavior in general is still a bit wonky, and likely will be until they are completely rewritten.
(注意:オオカミに関しての更新はまだまだ不安定な部分が多いので、ちゃんと出来上がるまで少し待ってください)

Bug Fixes
•Fixed armor stands always dropping armor with full durability when "killed".
(アーマースタンドに立ててあったものは破壊されたときに耐久値がMAXになってしまっていたのを修正)
•Fixed seeds displaying the propick's "Found nothing of interest" message instead of "It's too cold to plant this, it wouldn't survive very long."
(探鉱槌使用の際に何もなかった時のメッセージ"Found nothing of interest(特に何も見つからなかった)"を種を植える際に使うと、 "It's too cold to plant this, it wouldn't survive very long.(それを植えるには寒すぎる、長くは生きれない)"と表示されるように修正。???
•Fixed crafted items such as bricks not stacking when crafted using a smithed tool.
(鍛冶ツールを使用しクラフトするときにレンガがスタックしないように修正)
◦Note: Existing items that do not stack will still experience the bug; this fix is only for items crafted from this update onwards.
(注意:まだまだバグが多いので、この修正プログラムはこれからのアイテムのみへの適応です)
•Fixed graphite only spawning in schist.
(schistからのみのgraphiteの精製を修正。
◦Note: This fix only applies to newly generated terrain. Chunks that have been loaded before this update will not have this fix, and the graphite will still only be located in schist rock. Unfortunately there is no simple way to retroactively generate the mineral. Deleting the region data for an area and regenerating the terrain will correctly spawn the graphite in all the intended stone types. Delete with caution as any changes to that area since it was originally generated will be reverted.
(注意:この修正は、新しいチャンクを読み込んだ時のみの適応です。このアプデ前にロードされたチャンクは残念ながら昔のままで、graphiteの生成はschistのみです。残念だけど、これを解決する為の過去に戻って石を生成させる簡単な方法が見つからないんです。以下略)
•​Fixed NullPointerException for the majority of cases where an item is missing necessary NBT data. An error message will print in the console if such an item is created. Please let us know if you ever see the error message in your console log.
(アイテムが必要なNBTデータが欠落している多くのケースのために、NullPointerExceptionを修正した。エラーの場合コンソールに出力されます。その場合は、お知らせください)
•Fixed hunger bar showing part of the thirst bar to the right of it while the player is saturated.
•Fixed door duplicating when broken by a falling block.◦Note: Not all instances of the falling block duplicating were fixed.
•​Fixed donkeys not always dropping their chest contents on death.
•Fixed NullPointerException from putting hot items in a barrel with no liquid.
•Fixed bear familiarity indicator staying black.

TFC 0.79.14 Changelog
Important: I highly recommend updating to forge v1272 to help with lag.
Tweaks
•Altered Cheese production slightly. Adding a bucket of vinegar to milk now creates a milk + vineger mix. More milk can be added afterward, if desired, to top off the barrel or it can be immediately sealed to create curdled milk. When turning curdled milk into cheese any edible food(except more cheese) can be added to infuse the cheese with extra flavor. Only 20oz or less will be accepted by the recipe. The exact amount determines the total amount of flavor added.
•Disabled frog sound below freezing temperatures.
•Adjusted familiarity indicator display to better indicate progress.
•Chickens will follow all livestock food instead of just wheat grain. Livestock will follow maize ears in addition to grains to match breeding items.
•Removed luring deer with vanilla wheat.
•Replaced all Blocks.air checks with isAir() for better compatibility. Should fix inability to till random soil blocks when Railcraft is installed.
•Fancy Spawn Egg Colors!
•Organized Creative tabs some more.
•Added nutrient tool tip to seeds. Only visible with at least expert agriculture skill (same as using nutrient hoe mode).
•Decreased speed that crucible inputs single liquid unshaped metal units for easier precision. Increased speed that crucible outputs into molds.
•Disabled Hemp Seeds. Note: This will result in a Forge Mod Loader error when you first load up your existing worlds. It is perfectly safe to hit "Yes".
•Disabled autoselection of plans in the anvil because this process cannot determine who the lastworker is. This can cause a number of issues. Will revisit this at a later point if a good way to determine the lastworker is found.
•Added Turkish Localization
•When chiseling, the red box that appears when detailing now also appears in other chisel modes.
•Updated several localisations.
•Added stained glass as a valid charcoal pit cover.
•Torches can be manually extinguished if right clicked with no torch or stick in hand.
•Made knife help tooltip more intuitive with non-soil block cause.
•All vanilla World Types now default to the normal TFC world type if generated.
•Tweaked basically every Gui behind the scenes to fix a few issues with texture packs.
•While food is being smoked, it will prevent decay ticks.
•When Smoking food, the string will now turn black when the item is fully smoked to give the players some indication that it is done.
•Donkeys no longer drop their chest on death. This is to prevent getting vanilla chests until I can rewrite horses.
Bug Fixes
•Fixed fences being replaced by leaves.
•Spindles no longer stack and cannot be repaired by crafting together
•Fixed Iron Age Achievement not triggering.
•Added a few more null and NullPointerException checks. NEI and other mods should not be producing NullPointerException errors anymore, and should render all items correctly.
•Fixed armor stands not dropping armor when "killed"
•Fixed Quiver Duping.
•Fixed picking up skeleton arrows/javelins when wearing a quiver.
•Prevent creepers, spiders, skeletons and zombies from spawning in leaves and thatch blocks.
•Fixed, zombies had a chance of dropping vanilla tools.
•Fixed leaves replacing sequoia trunks on generation.
•Fixed spawn protection not being correctly loaded.
•Fixed a bug where destroying a double chest could return a vanilla chest.
•Crops will now properly only drop harvests when the hoe ready mode is green, and no sooner. With the exception of peppers, this is when the crop is in the final stage of growth, and is using the final texture.
•Fixed brining not affecting flavor. Fixed inability to brine/pickle cheese.
•Fixed puppies despawning.
•Fixed barrels not draining liquid from the block when converting to an item when broken - Fixes cheese dupe.
•The seal date should now be correctly stored on broken barrels.
•Fixed ClassCastException from Debris checking if their top is solid instead of the top of the block below them.
•Fixed detailed blocks and slabs giving an invisible item when destroyed by falling block.
•Fixed falling blocks trying to fall through blocks with solid top and creating a never-ending falling sound.
•Fixed donkey inventory not functioning like a TFC Chest.

TFC 0.79.13 Changelog
Tweaks
•Added custom death message for alcohol poisoning and heat stroke.
(アル中と熱中症で死亡したとき、専用メッセージを追加した。)
•Partially rewrote drunk code so that drunk effects properly appear and disappear.
(酔っぱらいのエフェクトを適切に表現されるように部分的に書き換えた)
•Items that implement IFluidContainerItem can be used with barrels and large vessels now. This will add support for fluid item containers that are not in the simple forge FluidContainerRegistry, but instead use the IFluidContainerItem interface.
(IFluidContainerItemを実装したアイテムが樽と大きな壺で使用できるようになった。これは、単純なforgeのFluidContainerRegistryには登録されず、代わりにIFluidContainerItem interfaceを使っているような流体アイテムをサポートをする。)
•Slowed decay for Wheat, Barley, Oat, Rye & Rice Grain (item, not category). Now decays at the same base rate as eggs and cheese.
(アイテムではないカテゴリの小麦、大麦、オート麦、ライ麦、ライスは腐敗速度を遅くした。現在、卵とチーズは同じ腐敗速度である。)
•Tool Racks can be placed on solid sides of blocks, instead of only opaque cubes. Allows for placement on the large face of slabs.
(ツールラックは不透過ブロックだけでなく、ブロックに固体面があれば設置できるようになった。重ねたスラブの側面にも設置できるように。)
•Tweaked where the bloom item drops when breaking a bloom block to provide more consistency. For best results stand in the block directly in from of the bloomery doors. Standing further away may cause the item to do weird things #BlameMojang
(より多くの一貫性を持たせるために、塊鉄炉のブロックを壊す時塊鉄がへんちくりんな所に飛んで行ってしまうのを低下させるよう微調整した。最良の結果を得るためには塊鉄炉ドアから直接ブロックをたたくのが良い。遠くに立って叩くと前と変わらずヘンテコなとこにいくかも?)
•Hammers no longer take damage from chiseling.
(ハンマーはのみを使ったときに劣化されなくなりました。)
•Rewrote stairs to be less resource intensive.
(階段のコードを、メモリを使いすぎないように書き直した。)
•Removed some silly code and tweaked water drinking by hand to be faster. Lowered drinking sound volume.
(素手で水を飲むときの無駄なコードと音量を下げました。そして少し飲むのが早くなりました。)
•Blast furnace will no longer accept items while there is a player inside the chimney.
(煙突内部にプレイヤーがいる場合、溶鉱炉はもうアイテムを受け付けることはありません。)
•The owner of a wolf can now leash it to remove its anger toward a target. Note: This is still wonky when wolves are angry at other wolves.
(飼い馴らしたオオカミは何かに対し怒りの状態であるときに、ロープでつないで怒りを鎮めることができるようになった。ただし、ほかのオオカミに対して怒っている場合にはまだうまく機能していない。)
•Cheese can now be smoked. It does not need to be brined first.
(チーズを燻製させることができるようになりました。これは第一ステップの塩漬けが必要ありません。)

Bug Fixes
•Fixed NameTag UI not sizing with screen.
(ネームタグUIはスクリーンでのサイズ変更ではないのを修正した。)
•Fixed invisible water plant block in creative menu.
(クリエイティブのメニューで不可視水中植物ブロックを修正した。)
•Fixed grass sky check for grass, claygrass & peatgrass.
(草(粘土草、泥炭草)への空間チェックを修正した。)
•Fixed the Unknown farmland block.
(不明な農地ブロックを修正した。)
•Fixed buggy alcohol poisoning death.
(バグでのアル中死を修正した。)
•Fixed vanilla MC creating new snow if there is already some there.
(すでにいくつかそこにある場合バニラの新雪が生成されるように修正した。)
•Removed barrel console spam.
(樽のコンソールスパムを消した。)
•Fixed vanilla bow being created instead of TFC Bow.
(TFCの弓ではなくバニラの弓が生成されてしまうのを修正した。)
•Fixed several instances of floating trees.
(空中に浮いてしまう木を修正した)
•Fixed support beams not being placed client side when placing from the top down.
(天井から地面に梁を配置するときはクライアント側には配置されないのを修正した。)
•Fixed anvil not returning the correct damageDropped value. This also fixes the naming bug with NEI.
(金床が正しいダメージドロップ値を返さないのを修正した。これはネーミングバグとNEIと一緒に修正である。)
•Fixed being drunk and typing not attaching the players name to the chat message.
(酔っぱらっているときにチャットメッセージにおいてプレイヤーネームを表示させないように修正した。)
•Fixed wolf health resetting to 20 when taming.
(オオカミの体力は飼いならした時に20にリセットされるように修正した。)
•Fixed transfer command not being usable unless opped.
(OP権限がないときに転送コマンドは使えないように修正した。)

TFC 0.79.12 Changelog:Attack of the Pull Requests( Pull Requestに挑戦してみた件 
Upgraded to Forge 10.13.2.1236
Tweaks
•Detailed blocks now support onSideSolid checks for various purposes. Up to 12 miniblocks may be carved out of a side before it is no longer considered solid.
(のみでの詳細カットは”onSideSolid”をサポートするようになった。ミニブロックが13個以上削られた面は固体ブロックとは見なされなくなる(トーチなどが置けなくなるということか?))
•Chiseling stairs now supports carving large sections out of a block instead of only allowing basic shaped stairs. Corner stairs are now a thing.
(のみによる階段の作成は、これまで基本の階段ブロックしかサポートしていなかったが、コーナー階段が作成できるようになった。)
•The new year now starts in January instead of March.
(新年は今の1月開始ではなく、3月開始になります。
•The bottom of the crucible hitbox was adjusted to help prevent miss-clicking when attempting to click on the forge beneath it.
(るつぼの当たり判定を下の方で調整した、石炉でのミスクリックが多かったみたいだから)
•Lit torchs can now have their timer reset by interacting with another lit torch.
(点灯中のトーチは他のトーチと消灯タイマーが相互作用し点灯を続けることができる)
•Small Vessels with metal in them now show the metal amount in the tooltip.
(小さなつぼの中の金属の残量が表示されるようになった)
•Blueprints for chiseled blocks now support rotation of the blueprint.
(彫刻用のブループリントが回転できるようになった)
•Added visual heat bar to food icons.
(食材アイコンに目に見える温度バーを追加した)
Bug Fixes
•Fixed disappearing grass bug that appeared in 79.11
(79.11にて発生していた草のバグが消えるよう修正した)
•Fixed Large Vessel gui showing incorrect time.
(間違った日時を表示する大きな壺(Large Vessel)のGUIを修正した)
•Lit torches should now properly extinguish in the rain.
(点灯しているトーチは雨の中では正しく消灯すべきである)
•Unfired large vessels can no longer pick up water.
(未焼成の大きなツボ(Large Vessel)ではもはや水は運べません)
•Fixed squashed side texture on bellows.
(ふいごの蛇腹の部分のテクスチャーを修正した)

TFC 0.79.11 Changelog
Upgraded to Forge 10.13.2.1236
Tweaks
•Vertical support beams can now be placed on the ceiling and they will place all the supports needed to reach the floor.
(天井側から梁を設置することができ、それが床にまで伸びるようになる)
•You can set a pit kiln on fire by dropping a torch on it, also addad(addedの間違い?) a few sparks as a visual confirmation that it's working.
(穴窯はトーチの投げ入れにより点火するようになり、また、稼働中には少しの火花が散るグラフィックが出るようになった)
•Added Overworked indicator to sluices.
(流し樋は上限値インジケータを表示させることにした)
•Less than 1/4 full hunger now results in weakness and mining fatigue.
(空腹値がが1/4を過ぎると、弱ったり、採掘速度に支障が出るようになった)
•Updated some AvoidEntity calls to certain animals and disabled vanilla spider jockeys.
(特定の動物や無効なバニラのスパイダージョッキーのAvoidEntityを呼び出すよう更新した)
•Tweaked food prep UI
(食事準備UIを微調整した)
•Added a timer check to food for trimming decay to prevent the player from trimming decay while food is still trying to play catchup from a large time skip.
(プレイヤーが腐敗度を抑えるためのトリミング作業が多くの時間を無駄にしないように食材に腐敗度タイマーを追加した)
•Disabled forge gui hotbar keys.
(炉GUI中のホットキーの機能を廃止した)
•Firestarter will generate smoke when it gets damaged from being used to start a fire.
(火おこしで点火の際、点火ミスの際、火おこし機の損傷とともに煙が出るようになった)
•Replaced paper with straw for increasing the chance of making a firepit.
(焚火作成の成功率を上げるために藁の代わりに紙を使うようにした)
•Added sound to firestarter.
(火おこし機の着火の際、音が鳴るようにした)
•Tweaked wolf litter sizes to be one to two puppies.
(オオカミの産仔数が2になるように微調整した)
•Added new "Preserving" message to pickled food that is being stored in Vinegar.
(酢漬けされている食品には「Preserving(防腐)」の表示がされるように追加した)
Bug Fixes
•Fix for rendering unknown dirt farmland.
(不明な土の農地をレンダリングするように修正)
•Fixed too high catastrophic support beam collapse chance. Now set to a flat 1% chance of supports snapping when a cave in occurs above them.
(高すぎる致命的な梁の崩壊確率を修正した。現在は洞窟で1%の発生確率に設定されています)
•Fixed several charcoal related bugs.
(いくつかの炭関連のバグを調整しました)
•Fixed alcohol partial recipes not functioning.
(機能していない一部のアルコールのレシピについて修正した)
•Added missing Silver, HC and Unknown molding recipes.
(銀や不明金属でずいぶん前から追加し忘れていた、鋳型にはめるレシピを追加した)
•Fixed frog sound. Will only play at night in fresh water surface block, and if there is a grass or water plant block near by.
(カエルの鳴き声を修正した。淡水の水面や水生植物のそばで聞かれることでしょう)
•Added code to make sure that knives are destroyed when handling food.
(食品をナイフで取り扱うときのナイフの損傷についてのコードを追加した)
•Fixed health bar showing current health as higher than max health.
(現在のHPが、栄養失調で減少した最大HPを上回って表示されていたのを修正した)
•Fixed rare stack overflow from dense forest generation.
(密林地域で稀にスタックオーバーフローが起こってしまうのを修正した)
•Fixed flying sequoia trees in snowy areas.
(雪の地域でセコイヤの幹が空中に浮いていたのを修正した)
•Leaves should now properly cause slowdown to entities when walking through them.
(木の葉っぱの中を歩いてる際、歩くのが遅くなるようにした)
•Wool sheared from sheep can be turned into yarn again
(羊糸からウールに戻せるようにした)
•Fixed scythe not taking damage.
(鎌がダメージ出てなかったのを修正した)
•Nametag no longer tries to reference non-existent nametag texture.
(ネームタグはもはや存在しないネームタグを参照しようとはしない)=ネームタグ廃止??
•Fixed bow animations and rendering using ASM. Removed some vanilla lines that were hardcoded by mojang.
(弓のアニメーションやデンダリングはASMを使用。Mojangによってハードコード化されたバニラでのコードを削除しました。
•Fixed leaves and thatch not causing slowdown when being walked through.
(藁ブロックを通る際、歩行速度が減速されていないのを修正した)
•Bloom to iron ingot process is now properly Refine -> Split -> Refine
(塊鉄炉の鉄インゴットの進行度合いを今度から正しく Refine→Split→Refineにした)
•Can no longer quickstack foods with various processing tags which caused the loss of all tags.
(すべてのタグのなかで損失を引き起こしていた様々なプロセスタグといっしょに食物のクイックスタックができなくなる)
•Fixed brining not consuming the correct amount of brine.
(正しい塩水の量を消費しない塩漬けを修正)
•Fixed Barrel giving incorrect pickling message.
(樽が間違った漬物メッセージをしてしまうのを修正)
•Fixed knife dupes with splitting food.
(食品分割の際ナイフが複製されることがあったのを修正した)

TFC 0.79.10 Changelog
Tweaks
•Rewrote powder kegs. Explosions hitting raw stone now have a chance to create cobblestone instead of dropping loose rocks.
(樽爆弾について書き直し。爆発が生石に当たった際、小石(?)の代わりに丸石がDROPする可能性がある)
•Mobs can no longer spawn inside of thatch blocks.
(モブは藁ブロック内にはスポーンしない)
•Made bell peppers a more tropical crop, less resistant to the cold. Should make them less common in the wild in colder climates.
(ピーマンは寒さに弱くなり、より南国向きの作物になった。寒い地域ではあまり見られなくなる)
•Minor fish tweaks.
(魚の微調整)
•Moon phases are now based on the year length.
(月の満ち欠けは現在年の長さに基づいている)
•Added many TFC items to the forge fuel handler so that they can burn in other mods' devices.
(沢山のTFCアイテムをforgeのfuel handlerに加えて、ほかのMod内で燃料として燃やすことができるようになった)
•Adjusted chiseling rules so that you can not chisel any raw stone block that has raw stone, or an ore block, within the 2 blocks directly above it.
(のみでのスムースストーン作成は、その2ブロック上までに生石あるいは鉱石がある場合作成できなくなった)
Bug Fixes
•Fixed melee skeletons.
(突進してくるあらぶったスケルトンを修正しました)
•Fixed a few more cases of unknown dirt.
(「unknown dirt」についていくつか修正した)
•Fixed temperature discontinuity at certain heights.
(特定の標高における気温の不連続性を修正)
•Fixed fruit trees spawning in rainfall values higher than 500, instead of at least 500.
(自然の果樹の木のスポーン条件最低値を降雨値500に修正)
•Fixed armor stands despawning.
•Fixed crashes from placing incorrect blocks underneath grills.
(グリルの下にブロックを置くとクラッシュするのを修正)
•Fixed propick messages not being translated in SMP.
(SMPにてpropickメッセージが翻訳されていないのを修正)
•Fixed gravel dropping flint with metadata.
(砂利が火打石をDROPするようにメタデータとともに修正)
•Fixed familiarity indicator not working for all animals.
(すべての動物への親和メーターが働いていなかったものを修正)
TFC 0.79.10 Changelog
Tweaks
(モブは藁ブロック内にはスポーンしない)
•Minor fish tweaks.
(魚の微調整)
(月の満ち欠けは現在年の長さに基づいている)
(沢山のTFCアイテムをほかのMod内で石炉の燃料として燃やすことができるようになった)??
Bug Fixes
•Fixed melee skeletons.
(突進してくるあらぶったスケルトンを修正しました)
(「unknown dirt」についていくつか修正した)
(特定の標高における気温の不連続性を修正)
(自然の果樹の木のスポーン条件最低値を降雨値500に修正)
•Fixed armor stands despawning.
(グリルの下にブロックを置くとクラッシュするのを修正)
(SMPにてpropickメッセージが翻訳されていないのを修正)
(砂利が火打石をDROPするようにメタデータとともに修正)
(すべての動物への親和メーターが働いていなかったものを修正)

Version 0.79.9.357
Bug Fixes
•Fixed horses not spawning and being deleted from pre-existing worlds.
Version 0.79.9.356
Tweaks
•Adjusted chiseling rules so that you can not chisel any block with with 2 raw stone blocks above it. I'm aware that this can be a pain for decoration but I put the usefulness of support beams above that.
•TFC Gravel should now drop flint the same way as vanilla
•Deer no longer run from players if familiarized enough.
•Bears no longer attack players if familiarized enough. Bears should still attack players if attacked first.
•Thatch now blocks light.
•Anvils only make sounds when actions are actually performed.
•Rewrote how items melt in the forge. Large items that return more than 1 mold full of metal no longer return as a stack. They will instead grab a mold from the forge storage slots 1 at a time and attempt to return them to the storage area. If there is no more room, they will be spit out into the world.
•Compressed entity data when sent to the client. Less precise client-side values, but that's alright. Saves a lot of space and allows for a lot more information to be sent.
•Added familiarity indicator to animals. Sneak to see it. It will have a white border if the familiarity will no longer decay. It will turn gold when familiarity is maxed out.
◦Note: Currently only working properly for wolves. Indicator will be empty for all other animals. #DunkCode
•Vanilla sticks and planks will get replaced with TFC items on pickup. Temporary solution to boat crash drops.
•Config Changes - Removed enableInnerGrassFix config, added configs for disabling cave ins and changing the spawn protection buffer.
Bug Fixes•Added null checks to prevent clientside crucible crashing.
•Fixed misplacing a Grill deletes it from the inventory.
•AnvilManager now clears recipes when the world is unloaded to prevent massive recipe list when making new worlds.
•Fix Ore Breaking Animation.
•Fixed animals not being able to be familiarized when pregnant.
•Fixed wolves butt-scooching around when sitting.
•Fixed sheep and cows only being familiarized by shift clicking while shearing and milking.
•Fixed array mismatch which caused trapdoors to render with the wrong metal types. This has the side effect of changing Metal Sheet blocks. I apologize if your placed sheets suddenly change.
•Fix Chiseled Slab and Stair Breaking Animations.
•Fixed Metal Trap Door Hinge Breaking Animations.
•Added missing Trap Door localization
•Anvil recipes no longer change based on which dimension you are in.
•Skeletons now correctly drop the TFC Bow.
•Fixed leather rack not being destroyed when the block beneath is destroyed.
•Fixed some metal sheets not having an Smeltable metal type associated.
•Added some null checks to ingot piles to prevent crashes.
•Fixed non ore items allowing you to overfill a bloomery
•Corrected trees not growing in new chunks if they were covered by snow. Also slightly rewrote the system for validating that a tree can survive in a particular climate.
•Fixed falling blocks disappearing when they fell on certain blocks.
•Fixed javelins not being used out of quivers.

TerraFirmaCraft Version 0.78.12
Bug Fixes
Tweaks

TerraFirmaCraft Version 0.78.11
Bug Fixes
Tweaks

TerraFirmaCraft Beta 0.78.10
Important
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.9
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.8
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.7
New Features
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.6
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.5
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.4
New Features
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.3
Bug Fixes
Tweaks

Beta 0.78.2
Bug Fixes

Beta 0.78.1
Bug Fixes

Beta 0.78.0(Forge v9.11.1.965)
ブロックIDが多数置き換わったため、worldを再生成しないと高確率でクラッシュします。
新要素

変更点

Beta 77以前の更新履歴

編集用コメント

コメントログ:MOD解説/TerraFirmaCraft/チェンジログ
+上記の内容を守れる方のみご利用ください。
  • とりあえずpre29まで適当訳。間違いあったら修正お願い。 - 名無しさん 2012-06-13 02:20:35
  • pre31まで出ていました。 - 名無しさん 2012-06-16 08:34:40
  • ゲームプレイに影響する大きな変化をざっと追えるページ(チェンジログ)と、ChangeLogの全訳文兼、翻訳の作業台的なページ(Betev2BuildやBetaBuild53~)に分けてみましたがどうでしょうか?何が大きな変化かということにはあまりこだわらず、一覧性を重視したいと思っています。 - 5887 2012-11-05 22:20:42
  • 70、71をざっくり訳しました。確認修正お願いします。 - 名無しさん 2012-12-13 15:07:04
  • 公式HP ChangeLogのURL修正 - Nekopon 2013-07-07 08:22:43
  • とりあえず77の変更点の一部を記述。 - Nekopon 2013-08-25 10:15:30
  • もしかしてクリエエイトミールができなくなった? - 名無しさん 2013-10-05 18:00:29
名前:

メニュー

基本事項

プラットフォーム

アイテムデータ

エンティティ

ゲームデータ

ワールド

Tips

ADVANCE

マルチプレイ

リンク

Wiki運営

その他

カウンタ

合計
-

トップページ
今日 : -
昨日 : -

更新履歴

取得中です。

人気ページ

おすすめゲーム攻略

注目ゲームニュース