パッチノート > スナップショット

Mojangにより公開されている、開発版の変更点についてです。

次期バージョンのスナップショット

15w51b - 2015/12/17

ダウンロード:15w51b
修正されたバグ一覧
  • MC-80586 - Silverfish go into blocks when mobGriefing set to false
    mobGriefingがfalseに設定されているのにシルバーフィッシュがブロックに入っていた。
  • MC-94419 - Server Crash - NullPointer: Ticking entity
    サーバークラッシュ - NullPointer:ティッキングエンティティ

15w51a - 2015/12/17

ダウンロード:15w51a
変更
クリーパー
  • No longer drop music discs anymore when /gamerule doMobLoot false is set.
    /gamerule doMobLoot falseが設定されているときは音楽ディスクをドロップしない。
Mob AI 経路探索
  • Has been improved.
    改善された。
ボート
  • Boats now drop their corresponding wood type when broken.
    ボートが壊れたとき、それらに対応する木の種類をドロップする。
エンダークリスタル
  • End crystals can no longer be placed in adventure gamemode.
    エンダークリスタルはアドベンチャーモードでは設置できなくなった。
コマンド
  • Using /gamerule to set a gamerule will now report the change: “Game rule <gamerule> has been updated to <value>.”
  • New gamerule spawnRadius controlling how far from the world spawn point players can spawn. Defaults to 10.
フロストウォーカーエンチャント
  • No longer frosts water blocks that do not have an air block above.
  • Water produced by melting ice now flows
    氷が解けた時に生成される水は流水になっている。
スペクテイターモード
  • A spectator is no longer able to open a chest where the loot has not been generated yet. They are given the message: "Unable to open. Loot not generated yet."
    観客は、戦利品がまだ生成されていないチェストを開くことができない。彼らは、メッセージ与えられている:「まだ戦利品が生成されていないので開くことはできない。」
ステータスエフェクト
  • Glowing Status effect now outlines players and mobs more exactly, arrows stuck in them or items held and transparencies will now be obeyed.
ワールドの生成
  • When riding minecart, boat or horse, terrain will now normally generate.
    トロッコやボート、馬に乗ったとき、地形が正常に生成される。
+ 修正されたバグ一覧

15w50a - 2015/12/09

ダウンロード:15w50a
追加
サウンド
  • Added sound assets for existing events:
    サウンドイベントを追加:
    • block.chorus_flower.death
    • block.chorus_flower.grow
    • block.furnace.fire_crackle
    • block.waterlily.place
    • entity.cow.milk
    • entity.itemframe.add_item
    • entity.itemframe.break
    • entity.itemframe.place
    • entity.itemframe.remove_item
    • entity.itemframe.rotate_item
    • entity.leashknot.place
    • entity.leashknot.break
    • entity.painting.break
    • entity.painting.place
    • entity.snowman.death
    • entity.snowman.hurt
    • entity.squid.ambient
    • entity.squid.death
    • entity.squid.hurt
    • item.armor.equip_chain
    • item.armor.equip_diamond
    • item.armor.equip_generic
    • item.armor.equip_gold
    • item.armor.equip_iron
    • item.armor.equip_leather
    • item.bottle.fill
    • item.bucket.empty
    • item.bucket.empty_lava
    • item.bucket.fill
    • item.bucket.fill_lava
    • item.chorus_fruit.teleport
    • item.hoe.till
    • item.shovel.flatten
変更
ホッパー
  • Now support loot tables, using the same NBT tags as chests.
    今チェストと同じNBTタグを使用した戦利品テーブルをサポート。
経路探索
  • Improvements to pathfinding with respect to cacti.
    サボテンに関しての経路探索を改善。
  • Improvements to pathfinding with respect to passable blocks.
    ブロックに対して経路探索を改善。
スケルトン
  • No longer seek shade when wearing a helmet.
    ヘルメットを身に着けているときもはや日陰を求めない。
+ 修正されるバグ一覧

15w49b - 2015/12/03

ダウンロード:15w49b
追加
コマンド
  • /time query <value> now accepts the value day, which returns the in-game day number.
    /time query <value> はゲーム内の曜日の番号を返す。値の日を受け入れる。
サウンドイベント
  • entity.leashknot.break
変更
蜘蛛の巣
  • Removed ability to catch thrown projectiles (added in 15w49a).
    発射された弾をキャッチするための能力を削除(15w49aで追加)。
エンドポータル
  • Hitbox height changed to 0.75 (was 0.0625).
    当たり判定の高さは0.75に変更(0.0625)。
スイカ
  • Melons and glistering melons are once again oriented in opposite directions (they were facing the same direction in 15w49a).
    スイカときらめくスイカを再度(それらは15w49aで同じ方向を向いていた)反対方向に配向されている。
サウンド
  • Removed sound events entity.hanging.place and entity.hanging.pop.
    削除されたサウンドイベント:entity.hanging.place and entity.hanging.pop.
Thrown projectiles (snowballs, eggs, ender pearls, bottles o' enchanting, and thrown potions)
  • Removed ability to be caught by cobwebs (added in 15w49a)
    クモの巣によってキャッチされる能力は削除された(15w49aで追加)。
  • Again collide with non-opaque blocks.
    再び不透明ブロックに衝突する。
+ 修正されるバグ一覧

15w49a - 2015/12/02

ダウンロード:15w49a
追加
統計
  • aviateOneCm: Tracks the distance a player has glided using elytra.
    aviateOneCmはプレイヤーが鞘ばねを使用して滑空した距離を記録する。
変更
ビーコン
  • Now drops any contained item when exiting the GUI.
    GUIを終了するときに今含まれている任意のアイテムを削除する。
  • No longer accepts items from from hoppers.
    もはやホッパーからからアイテムを搬入できない。
  • PaymentItem NBT tag removed.
    PaymentItemNBTタグを削除。
サボテン
  • Will break if lava is adjacent.
    溶岩が隣接している場合は破壊される。
  • Cactus on sand will break if water or lava is in the block above.
    水や溶岩が上記ブロックにある場合、砂の上にサボテンが破壊される。
蜘蛛の巣
  • Cobwebs now catch snowballs, eggs, thrown potions, XP bottles, and ender pearls, causing the item form of the projectile to be dropped.
作物とネザーウォート
  • Hitbox now changes as the plant grows
    植物の成長に合わせて当たり判定は変更される。
ドア
  • Are now placed facing left/right depending on which half of the block you click on, unless neighboring doors cause them to place a certain way.
鞘羽
  • Increased damage when flying into a wall.
    壁に飛んでたときのダメージを増加。
エンドクリスタル
  • Now require air or replaceable blocks in the two blocks above the block it's being placed on.
  • Can no longer be placed to intersect other entities.
    もはや他のエンティティを交差するように配置することはできない。
  • Chance of going out in rain increased by 20 percentage points (now 20% + 3 percentage points per age).
かまど
  • The lit_furnace block is no longer available as an item.
    lit_furnaceブロックはもはやアイテムとして利用できない。
スイレンの葉
  • Bounding box changed, now 15/256 high (from 1/16) and inset from three edges of the block by 1/16.
スイカ
  • Melons and glistering melons are now oriented the same way.
    スイカときらめくスイカは今と同じように配向されている。
ピストン
  • Unextended pistons, downwards-facing pistons, and upwards-facing piston extensions are now considered to have a solid top surface, like upside-down stairs and top-half slabs.
    • Among other things, this means mobs can now spawn on them.
パワードレールとアクティベターレール
  • Powered rails and activator rails no longer transmit power to each other. Apparently that was a bug.
    パワードレールとアクティベターレールは、もはやお互いに動力を伝達しない。それはバグによるもの。
トリップワイヤーとトリップワイヤーフック
  • Removed the distinction between "suspended" and "non-suspended": formerly, tripwire would only work if the whole stretch and both hooks were all above solid blocks or all not above solid blocks.
トラップチェスト
  • Now appears in the Redstone tab of the Creative inventory instead of Decoration Blocks.
    クリエイティブのインベントリでは装飾タブの代わりにレッドストーンタブに表示されている。
Mob
すべてのmob
  • Improved path finding
    パスの発見を改善した。
  • Zombies, Zombie Pigmen, Slimes, Magma Cubes, Wither Skeletons, Spiders, Cave Spiders, Silverfish, and Endermites now fight back when hit by other mobs.
    ゾンビ、ゾンビピッグマン、スライム、マグマキューブ、ウィザースケルトン、クモ。洞窟グモ、シルバーフィッシュ、エンダーマンは他のmobに襲われたとき反撃する。
  • Knockback no longer changes the Y-axis speed of flying and falling mobs.
エンダードラゴン
  • No longer teleports through Nether portals or End portals.
    もはやネザーポータルやエンドポータルを通じてテレポートしない。
  • Can no longer ride anything.
    もはや乗ることはできない。
  • Can no longer have status effects.
    もはやステータスエフェクトを有することはない。
エンダーマン
  • Can no longer pick blocks from behind walls.
    もはや壁の後ろからブロックを取ることはできない。
  • Now rotates with the player.
    今のプレーヤーと一緒に回転する。
シュルカー
  • No longer float above the ground.
    もはや地上に浮いていない。
スケルトン
  • No longer find shade to hide under if equipped with a helmet.
    もはやヘルメットを装備した場合は隠れるために日陰を見つけない。
スノーゴーレム
  • Using shears on a snow golem will remove the pumpkin head (and remove 1 durability from the shears). The pumpkin is not dropped.
    スノーゴーレムにハサミを使用すると、カボチャの頭を削除(はさみの耐久値を1減少させて)する。カボチャは削除されない。
ウィザー
    もはやネザーポータルやエンドポータルを通じてテレポートしない。
その他
矢エンティティ
  • Now take the thrower's motion into account. For example, an arrow fired forward by a player in a speeding minecart will fly faster relative to the ground, an arrow fired backwards will fly slower, and an arrow fired sideways will have motion in the direction of minecart travel.
  • Arrows that bounce off a target (e.g. a shield or a sitting dragon) and may be retrieved will become dropped items if near zero momentum after being bounced.
戦闘
  • Sweep attacks now do 1 (Half Heart.svg) damage to mobs affected by the knockback.
    スイープ攻撃はノックバックの影響を受けてmobに1ダメージを与える。
  • The Infinity enchantment no longer effects Spectral and Tipped arrows.
    インフィニティエンチャントはもはやスペクタルとチップソーの矢に影響を与えない。
コマンド
  • /playsound now auto-completes itself when pressing TAB.
    /playsoundでTabキーを押したときに自分自身を自動完了。
  • /particle now has a player parameter to specify which players will see the particle[Verify], as well as a params parameter to specify particle parameters (for iconcrack_, …).
エンドポータル
  • In the 0.0000000001% chance that all 12 frame blocks generate with eyes already present, the portal will now be active
    全12フレームブロックが既に存在する場合の目での生成0.0000000001%のチャンスでポータルがアクティブになる。
極度の疲労
  • Sneaking now increases exhaustion by half as much as walking.
    スニークは疲労を半分に減少させる。
フロストウォーカーエンチャント
  • Now functions whenever the player is standing on ground, regardless of whether the ground is a solid block or not.
    プレイヤーは地面が固体ブロックであるか否かにかかわらず、地面に立っている時はいつでも機能する。
ウィザー
  • No longer destroys item frames, leash knots, paintings, and armor stands.
    もはやアイテムフレーム、リーシュノット、絵画、および防具スタンドを破壊しない。
小さいファイアボールエンティティ
  • No longer damages (or angers) fire-immune entities.
サウンド
  • Added several new sound events:
    いくつかの新しいサウンドイベントを追加:
    • block.furnace.fire_crackle
    • block.waterlily.place
    • entity.cow.milk
    • entity.hanging.place
    • entity.hanging.pop
    • entity.itemframe.add_item
    • entity.itemframe.break
    • entity.itemframe.place
    • entity.itemframe.remove_item
    • entity.itemframe.rotate_item
    • entity.leashknot.place
    • entity.painting.break
    • entity.painting.place
    • entity.snowman.ambient
    • entity.snowman.death
    • entity.snowman.hurt
    • entity.squid.ambient
    • entity.squid.death
    • entity.squid.hurt
    • item.armor.equip_chain
    • item.armor.equip_diamond
    • item.armor.equip_generic
    • item.armor.equip_gold
    • item.armor.equip_iron
    • item.armor.equip_leather
    • item.bottle.fill
    • item.bottle.fill_dragonbreath
    • item.bucket.empty
    • item.bucket.empty_lava
    • item.bucket.fill
    • item.bucket.fill_lava
    • item.chorus_fruit.teleport
    • item.hoe.till
    • item.shovel.flatten
  • Renamed sound event entity.arrow.successful_hit to entity.arrow.hit_player.
    改名されたサウンドイベント:entity.arrow.hit_player.から entity.arrow.successful_hitに
ステータスエフェクト
  • Health Boost effect now shows multiple red hearts instead of the one similar to Regeneration.
  • Absorption effect now shows a single red heart with a yellow outline around it.
    吸収効果は今それの周囲に黄色の輪郭を持つ単一の赤いハートを示している。
  • Nausea effect will now stop instantly when cleared using Milk or with commands.
    牛乳やコマンドを使用してクリアしたときに吐き気効果は今すぐに停止する。
  • No longer collide with non-opaque blocks.
    もはや非不透明ブロックに衝突しない。
    • Even non-opaque blocks that are solid, such as glass. See MC-93636.
      ガラスのような非不透明ブロックの固体の場合も。 MC-93636を参照してください。
  • Are "caught" and converted to the item form by cobwebs.
+ 修正されるバグ一覧

15w47c - 2015/11/20

ダウンロード:15w47c
変更
蜘蛛の巣
  • Now drops when broken with shears, Silk Touch is no longer required.
    今、はさみで壊すときに、シルクタッチがもはや必要とされていない。
+ 修正されるバグ一覧

15w47b - 2015/11/19

ダウンロード:15w47b
追加
アイテムを拾う
  • When you pick up an item, the item entity will go transparent slightly when it moves into your inventory.
    アイテムを拾うとき、インベントリに移動し少しすると、アイテムエンティティは透明になる。
サウンド
  • Added new sound event entity.shulker.hurt_closed.
    新しいサウンドイベントの追加entity.shulker.hurt_closed
  • Removed sound event entity.guardian.thorns
    削除されたサウンドイベントentity.guardian.thorns.
  • Renamed sound event entity.player.attack.parry to entity.player.attack.nodamage.
    名前が変更されたサウンドイベントentity.player.attack.parry から entity.player.attack.nodamage.
  • Added new sound assets for many sound events added in previous versions.
    以前のバージョンで追加された多くのサウンドイベントの新しいサウンド資産を追加。
    • New sounds for scoring a critical hit, inflicting knockback, parrying, full charged attacks, sweep attacks and little to no charge attacks.
      • Uses the entity.player.attack sound events: crit, knockback, nodamage, strong, sweep and weak
        entity.player.attackを使うサウンドイベント:crit, knockback, nodamage, strong, sweep と weak
    • New sounds for when an attack is blocked by shields.
      シールドによってブロックしたときのための新しいサウンド。
      • Uses the sound event:entity.shield.block
        使うサウンドイベントentity.shield.block
    • New sounds for witch idle behavior, death, drinking a potion, throwing a potion and taking damage.
      • Uses the entity.witch sound events:ambient, death, drink, throw and hurt
        entity.witchが使うサウンドイベント:ambient, death, drink, throw and hurt
    • New sounds for shulker idle behavior, death, being hit while their shell is closed, their bullet taking damage, and their bullet inflicting damage.
      • Uses the entity.shulker sound events:ambient, death and close and the entity.shulker_bullet sound events hurt and hit
        entity.shulkerが使うサウンドイベント:ambient, death と close と the entity.shulker_bullet sound events hurt と hit
    • New sounds for the attack of the killer rabbit.
      キラーラビットが攻撃した時のための新しいサウンド。
      • Uses the sound event:entity.rabbit.attack
        使うサウンドイベント:ntity.rabbit.attack
    • New sounds for a horse eating food given by the player.
      新しいサウンドはプレイヤーが与えた食べ物を馬が食べているとき。
      • Uses the sound event:entity.horse.eat
        使うサウンドイベント:entity.horse.eat
    • New sounds for the guardian's defensive thorns attack.
      ガーディアンが棘で攻撃した時に新しいサウンド。
      • Uses the sound event:entity.guardian.thorns
        使用するサウンドイベント: entity.guardian.thorns
    • New sound for when a brewing operation is complete.
      醸造操作が完了したときのための新しいサウンド。
      • Uses the sound event:block.brewing_stand.brew
        使用するサウンドイベント:block.brewing_stand.brew
    • New sound for placing a boat.
      ボートを配置するときのための新しいサウンド。
      • Uses the sound event:block.boat.place
        使用するサウンドイベント:block.boat.place
    • New sounds for when the player is dealt thorns damage.
      プレイヤーが棘のダメージを受けている時のための新しいサウンド
      • Uses the sound event:enchant.thorns.hit
        使用するサウンドイベント:enchant.thorns.hit
変更
  • Now bounce off of creative mode players, whereas before they would pass straight through.
    それらはまっすぐに通過する前のに対し、クリエイティブモードプレーヤーでは跳ね返る。
ビーコン
  • Effect duration depends on pyramid levels, 9 seconds plus 2 seconds per level (formerly a constant 9 seconds).
    効果持続時間は、ピラミッドレベル、9秒プラスレベルごとに2秒(旧定数9秒)に依存する。
エンチャント
  • Silk Touch can no longer be applied to shears in survival.
    シルクタッチは、もはやサバイバルでハサミに適用することはできない。
    • This makes cobwebs unobtainable in this snapshot.
      これは、このスナップショットでクモの巣が手に入らないことになります。
ハサミ
  • Now lose durability when used to break any block (formerly only lost durability on leaves, web, grass, vines, tripwire, and wool).
    いずれかのブロックを破るために使用された場合今耐久性を失う(旧葉、ウェブ、草、ブドウ、トリップワイヤー、ウールに耐久性を失う)。
+ 修正されるバグ一覧

15w47a - 2015/11/18

ダウンロード:15w47a
変更
NBTタグ
  • Beacon block entity
    • PaymentItem Item held in the beacon's slot.
      PaymentItemアイテムは、ビーコンのスロットに保持される。
スキン
  • Overlay layers (hat, jacket, sleeves, and pants) correctly render semitransparent pixels, instead of only fully opaque and fully transparent pixels.
    オーバーレイ層(帽子、ジャケット、袖、パンツ)が正しくなく、完全に不透明、透明、半透明のピクセルをレンダリングする。
サウンド
  • New sound events:entity.armorstand.place, entity.armorstand.fall, entity.armorstand.hit, entity.armorstand.break. These are used for the armor stand.
    新しいサウンドイベント:entity.armorstand.place, entity.armorstand.fall, entity.armorstand.hit, entity.armorstand.break.これらは、アーマースタンドのために使用されている。
ブロック
ビーコン
  • Will now drop the items placed in them and will keep the item in the beacon after reloading the world.
  • Will now interact with hoppers.
    今ホッパーと相互作用する。
  • No longer drops the item from the interface when destroyed.
    破壊されたときにもはやインターフェイスからのアイテムをドロップしない。
日照センサー
  • No longer emits a signal at night when sufficiently shaded
    もはや夜間に十分に信号を発していない。
ジャングルの木
  • Leaves will no longer replace blocks other than air or leaves when generating the tree.
    葉はもはや空気以外のブロックを交換したり、ツリーを生成する際に残さない。
レッドストーンブロック
  • Will now update adjacent blocks' power state correctly.
    今、隣接するブロックへの信号入力を正しく更新する。
  • Will now never transmit power through blocks.
    今ブロックを介して信号を伝送することはない。
レッドストーンコンパレーター
  • Side inputs now take power from redstone blocks.
    サイド入力は今レッドストーンブロックから信号を受け取る。
トラップチェスト
  • Will now change their texture when the computer time is set to the 24th to 26th of December to suit Christmas.
    コンピュータの時刻がクリスマスに合わせて12月24日から26日に設定されているときに、テクスチャを変更する。
+ 修正されるバグ一覧

15w46a - 2015/11/12

ダウンロード:15w46a
変更
バナーと看板
  • Now replace replaceable blocks such as grass, instead of trying (and failing) to be placed on them.
経験値
  • Mobs smaller than 0.512 cubic blocks can no longer turn farmland to dirt by jumping or falling on it.
    • This includes rabbits, chickens, bats, ocelots, wolves, cave spiders, endermites, silverfish, small slimes, small magma cubes, and all current baby mobs.
      これは、ウサギ、ニワトリ、コウモリ、オセロット、オオカミ、洞窟スパイダー、エンダーマイト、シルバーフィッシュ、小さなスライム、小さなマグマキューブ、およびすべての赤ちゃんのモブが含まれている。
満杯のバケツ
  • Now replace single snow layers when used on the top, instead of placing the water or lava in the air above the snow layer.
鉄格子
  • Texture of a side-ways oriented bar now includes an edge texture
    横向きバーのテクスチャは現在のエッジのテクスチャを備えている。
アイアンゴーレム
  • Iron golems spawned in 15w46a and later have 100% knockback resistance.
    15w46aで生成されたアイアンゴーレムは100%のノックバック耐性を持っている。
mobスポーン
  • Mobs can no longer spawn inside blocks that block movement but are transparent, such as leaves.
  • Mobs can no longer spawn in blocks containing rails, powered rails, detector rails, or activator rails.
    モブはもはやレールを含むブロック、パワードレール、ディテクターレール、またはアクティベターレールにスポーンすることはできない。
  • Mobs can no longer spawn in blocks containing buttons, tripwire hooks, pressure plates, levers, redstone torches, redstone repeaters, comparators, or redstone dust. (MC-92609)
    モブはもはやボタン、トリップワイヤーフック、感圧板、レバー、レッドストーントーチ、レッドストーンリピーター、コンパレータ、レッドストーンダストを含むブロックにスポーンすることはできない。 (MC-92609)
海底神殿
  • Now require a 16 block square radius of deep ocean, not just a single deep ocean block at the center.
うさぎ
  • Smaller than before.
    前よりも小さい。
  • Chance to drop a rabbit's foot is now 10% + 3 percentage points per level of Looting (was 2.5% + 1 percentage point per Looting).
  • Now only spawn in deserts, flower forests, taiga, mega taiga, cold taiga, ice plains, ice mountains, ice plains spikes, and "hills" and "M" variants of these biomes. Even in these biomes, spawn chance is somewhat reduced (weight 4 out of 44–52 rather than 10 out of 50–58).
  • Rabbits are faster when panicking.
    パニック時にウサギが速くなる。
  • Rabbits no longer prefer begging for food to mating.
  • Non-killer rabbits now avoid players within 8 blocks and most hostile mobs within 4 blocks (except slimes, magma cubes, and ghasts), and move faster when doing so. Also, avoidance range for wolves was reduced from 16 to 10 blocks.
    キラーラビットではないうさぎは今(スライム、マグマキューブ、およびガスト除く)8ブロック内のプレイヤーと敵対モブを回避するときに速く移動。また、オオカミを回避するときの回避範囲は16ブロックから10ブロックに減少した。
  • Health reduced from 10 to 3.
    体力は10から3に減少。
  • Naturally-spawned rabbit's skin depends on the biome. When breeding rabbits, there is a 5% chance the baby will match the biome rather than either parent.
    ウサギの皮膚がバイオームに依存するように生成される。ウサギを飼育すると、赤ちゃんはどちらかの親ではなく、生物群系と一致する5%の可能性がある。
    • In a snowy biome, 80% white and 20% black & white.
      雪のバイオームでは、80%白と20%白黒。
    • In a desert or desert hills, 100% gold.
      砂漠や砂漠の丘では、100%の金。
    • Otherwise, 50% brown, 40% salt & pepper, 10% black
      そうでなければ、50%の茶色の、40%の塩と胡椒、10%黒
  • MoreCarrotTicks no longer has any effect.
    MoreCarrotTicksはもはや効果がない。
    • When destroying crops, MoreCarrotTicks is set to 40 rather than 100.
      作物を破壊すると、MoreCarrotTicksは40ではなく100に設定されている。
  • Rabbits eating carrot crops now reduces the growth stage by 1 level, only removing the crop block entirely if the growth stage was 0.
レール
  • Powered rails and activator rails now transmit power to each other
    パワードレールとアクティベーターレールは、現在相互に動力を伝達する。
レッドストーン
  • Hitbox for redstone is now smaller based on the connections, similarly to fences
    レッドストーンのための当たり判定は、フェンスと同様に接続に基づいて小さい。
レッドストーンブロック
  • Now emit power through adjacent blocks.
    今すぐ隣接するブロックを介して信号を放出する。
    • Reverted in 15w47a
      15w47aで差し戻し
スノーゴーレム
  • No longer leave a trail of snow if the game rule mobGriefing is false.
    ゲームルールmobGriefingが偽であれば、もはや雪の痕跡を残さない。
オオカミ
  • Collar when tamed is now red, as it had been in releases before 1.8, rather than orange.
+ 修正されるバグ一覧

15w45a - 2015/11/05

ダウンロード:15w45a
追加
Realms
  • Added a Realms Notifications toggle to the Options menu, toggleable to ON and OFF.
    レルム通知はONとOFFを切り替えられるよう、[オプション]メニューに切り替えを追加。
変更
最適化
  • Tweaks to pathfinding and monster-AI.
    モンスターAIの経路探索に微調整。
  • Some performance optimisations.
    いくつかのパフォーマンスの最適化。
シュルカ-
  • Added sounds for shulkers getting damaged
    シュルカ-にダメージを与えたときの音を追加。
エンティティ
  • Entities bunched up in a 1x1 hole together no longer push away entities touching adjacent corners
実績
  • Overpowered is changed from "Build a Notch Apple" to "Eat a Notch Apple".
    圧倒的な力は「ノッチアップルを食べる」ために、「ビルド・ノッチアップル」から変更。
エルダーガーディアン
  • Rare drops now only provide fish, as they had in 1.8 versions, eliminating fishing treasure and fishing junk that had been seen in snapshots.
ハスの葉
  • Collision box was raised from 1⁄4 of a pixel to 1 pixel in height.
    衝突ボックスは高さが1画素ごとの1/4から上昇。
地図
  • Are crafted at a zoom level of 1:1, as was the case before 15w34a.
    15w34a以前のように、1:1のズームレベルで作られている。
    • Can no longer be zoomed in.
      もはや、ズームすることができない。
  • This reverts maps to 1.8 behavior.
    これは、マップを1.8の動作に戻す。
シールド
  • Placing a pattern on a shield now consumes the banner.
    シールドにパターンを配置すると、今のバナーを消費する。
コマンド
  • Tab-completed coordinate arguments now become tildes if no block is in focus.
NBTタグ
  • The Linger byte tag on ThrownPotion entities has been removed.
    ThrownPotionエンティティのLingerバイトタグが削除された。
    • Instead, the potion will linger if the stored item has an ID of minecraft:lingering_potion.
      保存されたアイテムは、minecraft:lingering_potion.のIDを持っている場合代わりに、ポーションが残る。
    • The following command creates a ThrownPotion lingering potion: /summon ThrownPotion ~ ~5 ~ {Potion:{id:"minecraft:lingering_potion",tag:{Potion:"minecraft:swiftness"}}}
      次のコマンドは、ThrownPotion 残留ポーションを作成する。/summon ThrownPotion ~ ~5 ~ {Potion:{id:"minecraft:lingering_potion",tag:{Potion:"minecraft:swiftness"}}}
  • The ThrownPotion will render as its stored item, no matter the item.
    ThrownPotionは、その保存されたアイテムに関係なく、アイテムとしてレンダリングされる。
    • For instance, if the stored item has an ID of minecraft:diamond_sword, the potion will appear as a diamond sword while being thrown.
      例えば、ポーションの格納されている項目がある場合はIDがminecraft:diamond_swordとスローされながらダイヤモンドの剣として表示される。
+ 修正されるバグ一覧

15w44b - 2015/10/30

ダウンロード:15w44b
追加
属性
  • generic.luck, ranging from -1024 to 1024.
    generic.luck,-1024から1024までの範囲。
    • Used when processing loot tables along with the quality or bonus_rolls tag. Currently used for opening chests and chest minecarts, fishing, and player-killed mob drops. 
      qualityやbonus_rollsタグと一緒に戦利品テーブルを処理するときに使用。現在、開いたチェストとチェスト付きマインカート、釣りに使用され、プレーヤーが倒したmobでドロップする。
戦利品テーブル
  • Added bonus_rolls tag, to give additional rolls on a pool with good Luck (or to remove rolls with bad Luck).
    追加されたbonus_rollsタグは、幸運とプールに追加したロールを得る(または不運とロールを除去するため)。
ステータス効果
  • New status effects: Luck and Bad Luck.
    新しいステータス効果:幸運と不運
    • Increases/Decreases the luck attribute by ±1 per level.
      運レベルの増加/減少はレベルごとに±1される。
    • Has a clover icon for luck.
      運のためのクローバーのアイコンが表示される。
    • Has a withered clover for bad luck
      不運のために枯れたクローバーが表示される。
Uncraftable Potion
  • Has no effect, unknown use.
    エフェクトは無く、使用法は不明。
  • Cannot be obtained in survival
    サバイバルで得ることができない。
  • Has tag Potion:"minecraft:empty".
    タグPotion:"minecraft:empty"を保持している。
幸運ポーション
  • Gives the Luck effect for 5 minutes.
    5分間の幸運効果を与える。
  • Also comes in splash and lingering potion forms as well as for tipped arrows ("Arrow of Luck").
Tipped Arrows
  • Now exist for empty bottles, water bottles, mundane potions, thick potions and awkward potions.
    空のボトル、水筒、ありふれたポーション、ポーションと奇妙なポーションのために存在する。
    • None of them have any effects and are uncraftable since lingering potions of these kinds do not leave a cloud behind.
変更
釣り
  • Luck of the Sea and the new Luck effect affect fishing again, and effects stack. Each point increases the weight of treasure by 2, decreases the weight of fish by 1, and decreases the weight of junk by 2.
    海の幸運と新しい運の効果が再び釣りに影響し、効果は累積。各点は、2で宝の重量を増加させ、1で魚の重量を減少し、2でジャンクの重量を減少させる。
エンドクリスタル
  • Can now be crafted using an eye of ender in the middle, a ghast tear on the bottom and 7 glass blocks on the remaining squares.
    今、中間にエンダーの目、底部にガストの涙、残りの部分に7つのガラスブロックを使ってクラフトすることができる。
  • Are no longer dropped by undead horses.
    もはやアンデッドの馬によってドロップされない。
エンドロッド
  • Can now be crafted using a popped chorus fruit in the bottom and a blaze rod on top.
    今底に配置されたコーラスフルーツとその上にブレイズロッドを使ってクラフトすることができる。
    • Yields 4 per craft.
      1回のクラフトあたり4つ。
戦利品テーブル
  • Replaced luck_multiplier with quality.
    qualityとluck_multiplier置き換えらる。
    • Formula is now weight += quality * luck, formerly weight += weight * luck_multiplier * luck.
      式はweight += quality * luck, formerly weight += weight * luck_multiplier * luck.
Tipped Arrow
  • Can now be obtained in survival.
    サバイバルを得ることができる。
    • Splashing down a lingering potion first, then shooting regular arrows through that cloud will give you a tipped arrow back.
  • For effects with duration, the duration is 1⁄8 that of the corresponding potion.
    期間と効果については、期間は、対応する薬の1/8です。
干俵
  • Falling onto a hay bale does only 20% of normal fall damage.
    干し草俵の上に落下すると、通常の落下ダメージの20%を受ける。
    • The highest the player can fall, and live, without armor, is 100.27 blocks
      防具なしプレイヤーが落ちて生きることができるのは最高100.27ブロック。
    • The highest the player can fall with feather falling is 169.19 blocks
ガーディアン
  • Rare drops from player kills on normal guardians are returned to what they were in 1.8, namely, they only include fish, and not fishing junk or fishing treasure.
    • Elder guardians still drop junk and treasure.
      エルダーガーディアンはまだジャンクと宝物をドロップする。
  • Horses, donkeys, and mules drop 0–2 leather, affected by Looting, which is a return to pre-15w43a behavior.
    馬、ロバ、ラバは、行動が15w43aの前に戻るが倒された時0-2の革をドロップする。
  • Skeleton and zombie horses no longer drop end crystals; they again drop 1 bone or 1 rotten flesh, respectively.
    スケルトンとゾンビ馬はもうエンドクリスタルをドロップしない。彼らは再びそれぞれ、1つの骨または1つの腐った肉をドロップする。
エンティティ
  • TippedArrow has been removed. Arrow is used instead.
    TippedArrowは削除されました。矢が代わりに使用される。
NBTタグ
  • Entity: Arrow
    エンティティ:Arrow
    • Potion (string): Potion effect of the arrow
      Potion (string):矢のポーション効果
      • e.g. /summon Arrow ~ ~5 ~ {Potion:"minecraft:long_invisibility"}
    • CustomPotionEffects (list): List of custom potion effects.
      CustomPotionEffects(List):カスタムポーション効果の一覧。
      • e.g. /summon Arrow ~ ~5 ~ {CustomPotionEffects:[{Id:1,Duration:100}]}
  • Entity: AreaEffectCloud
    エンティティ:AreaEffectCloud
    • Potion (string): Potion effect of the AreaEffectCloud.
      Potion (string):AreaEffectCloudのポーション効果。
      • e.g. /summon AreaEffectCloud ~ ~5 ~ {Potion:"minecraft:long_invisibility"}
+ 修正されるバグ一覧

15w44a - 2015/10/28

ダウンロード:15w44a
追加
アイテム
  • End Crystal 
    エンドクリスタル。
    • Drops from skeleton and zombie horses when killed by the player.
      プレイヤーによって殺されたときに、スケルトンとゾンビ馬からドロップする。
    • Can only be placed on obsidian and bedrock blocks.
      黒曜石と岩盤ブロックにのみ配置することができる。
    • Has no bottom plate like "normal" End Crystals.
      「通常の」エンドクリスタルのような底板を持っていない。
    • Used on the exit portal in the End to respawn the dragon.
      エンドでドラゴンを再出現させるために帰還ポータルで使用される。
    • The End Crystal can't be destroyed by explosions (except Wither).
      エンドクリスタルは(ウィザー除く)爆発によって破壊することはできない。
変更 
NBTタグ
  • Ender crystal
    エンダークリスタル。
    • ShowBottom (boolean) Whether to show the crystal "base", within the block the crystal is on top of.
      ShowBottom (boolean)ブロック内のクリスタルの上にある、クリスタル「ベース」を表示するかどうか。
戦利品テーブル
  • New "enchant_randomly" and "set_attributes" functions.
    新しい「enchant_randomly」と「set_attributes」機能。
  • Chests in mineshafts, desert pyramids, simple dungeons and bonus chests pull loot from multiple pools, and their items were heavily rebalanced. Pools of valuable items generally precede pools of less valuable items.
    • Saddle and iron horse armor were removed from mineshaft chests; name tag, enchanted and normal golden apple, torch and powered, detector and activator rails were added.
      サドルと鉄の馬鎧は坑道のチェストから削除された。名札、エンチャントされているのと普通の金リンゴ、トーチとパワード、ディテクタそしてアクティベターレールが追加された。
    • Spider eyes, gunpowder, string, sand and golden apple were added to desert temple chests.
      クモの目、火薬、糸、砂と黄金のリンゴが寺と砂漠の宝箱に追加された。
    • Salmon was added to bonus chests. This chest now always contains one axe, one pickaxe, some food and some wood items. Sticks and planks were made more plentiful.
      サーモンはボーナスチェストに追加された。このチェストは今、常に1つの斧、1つのつるはし、いくつかの食品やいくつかの木のアイテムが含まれている。棒と厚板は、より豊富になった。
    • Bone, rotten flesh, gold ingots, coal, enchanted golden apples, melon, pumpkin and beetroot seeds were added to simple dungeon chests.
      骨、腐った肉、金インゴット、石炭、エンチャントされている金りんご、メロン、カボチャとビートシードは、単純なダンジョンの宝箱に追加された。
金リンゴ
  • Normal golden apples now provide Regeneration II (was Regeneration I since 15w37a).
    通常の金のリンゴが再生IIをもたらす(再生Iは15w37a以降から)。
  • Enchanted golden apples can no longer be crafted.
    エンチャントされた金りんごはもはやクラフトすることができない。
    • The achievement "overpowered" can no longer be obtained. Dinnerbone states the achievement will be changed to "obtain" instead of "craft" to fix this.
      「圧倒的な力」実績を得ることができなくなる。Dinnerboneは実績は「クラフト」の代わりに、「取得」に変更して修正すると述べている。
大釜
  • A bucket can now be filled from a full cauldron.
    大釜をバケツで満杯にすることができる。
大きなオークの木
  • Now spawn in forest biomes again.
    森林バイオームに再びスポーンするように。
満腹度
  • The new saturation -> food mechanic only applies when the player is not hungry.
エンダードラゴン
  • Changed the mechanic for respawning the Ender Dragon.
    エンダードラゴンをリスポーンさせるのメカニックを変更。
    • To respawn the dragon, one End Crystal must be placed on each side of the exit portal at any one of the three blocks of that side.
      ドラゴンをリスポーンするには、1つのエンドクリスタルは、その側面の三つのブロックのいずれかで帰還ポータルの両側に配置する。
    • While respawning, beams shoot out of these crystals, that will reset all the pillars, exit portal and end stone under the exit portal. When done they blow up and spawn the dragon.
エンチャント
  • Mending enchantment level requirement lowered from 40–90 to 25–75.
    メンディングエンチャントレベルの要件は、40〜90から25~75に低下した。
生成
  • The “buff bar” at the top of the screen now properly respects hidden & ambient effects.
    画面上部のバフバーが正しく隠され周囲の影響を尊重する。
+ 修正されるバグ一覧

15w43c - 2015/10/23

ダウンロード:15w43c
変更
テクスチャ
  • Remapped boats. They now have a separate texture per oar and per side of the boat.
    リマップボート。それらはオールにつき、ボートの側面ごとに別々のテクスチャを持ってる。
戦利品テーブル
  • The format is updated, so that rather than a 'items' node containing 'item' entries, it is an 'entries' node containing 'type' and 'name' entries.
    • Type entries can be 'item', 'loot_table', or 'empty'.
      タイプエントリは、'item','loot_table'、または'empty'にすることができる。
    • Name entries can either be item identifier for items, or the location and name of the loot table.
      名前エントリは、いずれかのアイテムのアイテム識別子、または戦利品テーブルの場所と名前を指定できる。
      • Example: "type": "loot_table", "name": "minecraft:gameplay/fishing/treasure",
    • This allows for easier nested loot tables.
      これは、簡単に、ネストされた戦利品テーブルを可能にする。
  • The fishing tables are now available, along with loot for skeleton horses, zombie horses, and sheep without wool.
    釣りテーブルはスケルトンの馬、ゾンビ馬のための戦利品、およびウールのない羊と一緒に、利用可能になった。
  • Added the function 'set_damage', which is used to change the durability of a tool.
    工具の耐久性を変更するために使用される関数'set_damage'を追加。
  • Fixed some loot tables.
    いくつかの戦利品テーブルを修正。
    • Guardians and elder guardians have their rare drop of fish again.
      ガーディアンやエルダーガーディアンは、再び魚がレアドロップするようになった。
    • Elder guardians only drop sponges when killed by the player.
      エルダーガーディアンはプレイヤーによって殺されたときのみスポンジをドロップする。
    • Horses drop 1 leather. Skeleton and zombie horses drop 1 bone and 1 rotten flesh.
      馬は革を1つドロップする。スケルトンとゾンビ馬は骨1つと腐った肉1つをドロップする。
    • Squids reverted back to dropping 1–3 ink sacs (was changed to 0–2 in 15w43b).
      イカは1-3のインク嚢を落とすように戻された(15w43bで0-2に変更された)。
    • Wither skeleton coal drop chance reverted back to earlier behavior: drops −1–1 (i.e. a 66% chance of 0 and a 33% chance of 1) with the amount increased as usual by Looting.
      ウィザースケルトンの石炭のドロップ確率が以前の動作に戻る:-1-1ドロップ(すなわち、0の66%の確率と1の33%の確率)ドロップ増加によっていつもより増加した量でドロップ。
    • Spider and cave spider eye drop chance adjusted, now drops −1–1 (i.e. a 66% chance of 0 and a 33% chance of 1) with the amount increased as usual by Looting.
      クモと洞窟グモの発酵した眼のドロップ確立の調整。-1-1ドロップ(すなわち、0の66%の確率と1の33%の確率)ドロップ増加によっていつもより増加した量ドロップ。
  • Mobs wearing equipment will drop the equipment.
    モブは、装備を身に着けているいる場合その装備をドロップする。
  • Pigs with saddles will drop the saddle.
    ブタはサドルを身に着けているときサドルをドロップする。
  • Enderman will drop the carried block.
    エンダーマンは保有しているブロックをドロップするように。
釣り
  • The Lure enchantment no longer affects the chances of catching things, only the delay.
  • The Luck of the Sea enchantment is broken due to a typo in the new fishing loot table.
    宝釣りエンチャントが原因で新しい釣りの戦利品テーブル内が壊れている。
  • Fished junk will be less damaged (0%–90% durability remaining) while treasure will be more damaged (0%–25% durability remaining).
  • Ink sacs will now be caught singly with weight 10 (formerly a stack of 10 with weight 1).
    インク嚢は、単独で重量10(重量1は以前のスタックで今は10)に捕捉される。
イグルー
  • The glass bottle in the brewing stand was removed.
    醸造スタンドでガラス瓶を削除した。
  • A cobweb can spawn in the corner of the basement.
    蜘蛛の巣は地下室の隅に出現する。
  • The sign in the igloo dungeon has changed.
    イグルーのダンジョンで符号が変化している。
  • Previously:
    以前
    • --->
    • <---
  • Now: 今
    • ××××- ×××--
    • --×× ×-×
    • ×-×× -××
    • --××× ×××--
+ 修正されるバグ一覧

15w43b - 2015/10/22

ダウンロード:15w43b
追加
全般
キャプション/字幕
  • Subtitles which display for each sound for the hard of hearing/deaf.
    聴力/聴覚障害者のためのハード各音に字幕を表示。
    • An example would be “Creeper hissing”.
      例は、「シューというクリーパー」となる。
    • Use "<" or ">" to point in the direction the sound is coming from.
      "<"や ">"音から来ている方向を指して使用している。
    • More sound events added to distinguish between sounds. (For example a button press and a pressure plate)
      その他のサウンドイベントは、音を区別するために追加された。 (例えば、ボタンを押すや、感圧板)
    • The text fades when the sound is done playing, giving you the opportunity to read short sounds playing.
      音はあなたが遊んでいて短い音を読む機会を与えて、再生が完了したときテキストがフェードする。
変更 
イグルー
  • Golden apple will now always be present, and will no longer disappear if the chunk is unloaded before the chest is opened.
    金のリンゴは現在、常に存在することになり、チェストが開かれる前に、チャンクがアンロードされている場合は、もう消えない。
Mobs
  • Elder guardian (but not guardian) drop chances for raw fish or prismarine crystals changed again. Now it's a 50% chance for fish, 33% for crystals, and 16.7% of nothing, with the amount increased by Looting.
    エルダーガーディアン(ただしガーディアンはない)再び生の魚やプリズマリン結晶のドロップチャンスを変更する。今では戦利品の魚が50%のチャンス、結晶が33%、そして何もないが16.7%。
  • Wither skeletons' coal drop changed to 0–2 coal, incremented as usual with Looting. This is still an increase over 15w42a.
  • Squid now drop 0–2 ink sacs (was 1–3), incremented as usual with Looting.
    イカは戦利品をいつもよりインク嚢を0-2(1-3であった)と多くドロップする。
  • Undid several other changes from 15w43a:
    15w43aから元に戻した他のいくつかの変更:
    • Ghasts' drops reverted back to 0–2 gunpowder and 0–1 tears, incremented as usual with Looting.
      ガストのドロップは、通常どおり値が増加し、火薬が0-2と涙は0-1に戻った。
    • Rabbits drop feet again as a rare drop.
      ウサギはレアドロップとして再び足をドロップする。
    • Rabbits' meat drop is no longer affected by Looting.
      ウサギの肉ドロップはもはや影響を受けることはありません。
    • Skeletons' drops reverted back to 0–2 arrows and 0–2 bones, incremented as usual with Looting.
      スケルトンドロップは戻っていつもより増加していた矢は0-2と骨は0-2に戻った。
    • Wither skeletons' bone drop reverted back to 0–2 bones, incremented as usual with Looting
      ウィザースケルトンの骨のドロップは、通常よりも値が増加していた骨は0-2に戻った。
    • Zombie pigmen's drops reverted back to 0–1 rotten flesh and 0–1 gold nuggets, incremented as usual with Looting.
      ゾンビビッグマンのドロップは、通常よりも値が増加していたのが戻って、腐った肉が0-1と金塊は0-1に戻った。
  • No longer shows the flowing animation when directly adjacent to glass.
    もはやガラスに直接隣接して流れるアニメーションを表示していない。
+ 修正されるバグ一覧

15w43a - 2015/10/21

ダウンロード:15w43a
追加
ルートテーブル
  • All loot from mobs, chests etc. is now based on loot tables, excluding block drops.
    モブからのすべての戦利品は、チェストなどは、ブロックドロップを除いた、戦利品のテーブルに基づいている。
    • Can be changed by mapmakers by adding a json file within the "WORLD/data/loot_tables" folder, however it's broken in 43a.
      「WORLD/データ/ loot_tables」フォルダ内にJSONファイルを追加することにより、マップメーカーで変更することができる。しかしながらそれは43aで壊れている。
生成された構造
  • Igloo
    イグルー
    • Spawn randomly in Ice Plains and Cold Taiga (but not the Hills variant).
      アイス平野およびコールドタイガ(ただしヒルズバリアント)にランダムにスポーン。
      • Spawning parameters are shared with desert temples, jungle temples, and witch huts: the fact of a structure spawn is decided, then the biome determines which structure (if any) is spawned.
    • Created by Searge (as found in the NBT data).
      Seargeによって作成された(NBTデータに見られるような)。
    • An igloo contains: 9 White Carpets, 3 Light Gray Carpets, 2 blocks of ice, a redstone torch, a furnace, bed and a crafting table.
      イグルーの中にあるもの:9つのホワイトカーペット、3つのライトグレーカーペット、2つの氷ブロック、レッドストーントーチ、炉、ベッド、クラフトテーブル。
    • Some igloos have a stone brick basement, with a cauldron, 2 Red Carpets, a brewing stand, 3 spruce stairs, and loot chest, along with a villager priest and zombie villager priest in iron bars. A trapdoor with ladders leads down, into the mossy brick basement, cracked and stone brick also available, with 2 torches.
      • In the loot chest, there will sometimes be a Golden Apple in the central spot, hinting that the player needs to cure the Zombie.
        戦利品のチェストに、時にはプレイヤーがゾンビを治す必要があることをほのめかし、中央の場所にゴールデンアップルがある。
      • Always spawns with a splash potion of weakness hinting the player to use these on the zombie to turn him into the villager next to him.
      • The zombie has the PersistenceRequired tag which makes it not despawn.
        ゾンビはデスポーンしないためにPersistenceRequiredタグを持っている。
      • Silverfish spawn in some stone brick blocks.
        いくつかの石レンガブロックにはシルバーフィッシュがスポーンしている。
NBTタグ
  • Chests
    チェスト
    • LootTable (string): Loot table to be used to fill the chest when it is next opened. When the chest is part of a double chest, only the half corresponding to the tagged single-chest will be affected.
    • LootTableSeed (long): Seed for generating the loot table. 0 or omitted will use a random seed.
      LootTableSeed(long):戦利品テーブルを生成するためのシード。 0または省略は、ランダムシードを使用する。
      • /setblock x y z minecraft:chest 0 replace {LootTable:"chests/simple_dungeon",LootTableSeed:12345}
変更
デバッグ画面
  • Now shows more information.
    その他のインフォメーションを見せる。
    • F3+Q gives help.
      F3+Qでヘルプを取得。
      • Shows all F3 + key combinations.
        すべてのF3+キーの組み合わせを表示。
    • F3+F now increases render distance by 1 (Minimum and Maximum are 2-32).
      F3+ Fは距離のレンダリングを1ずつ増加(最小値と最大は2-32)。
    • F3+⇧Shift+F now decreases render distance by 1 (Min and Max are 2-32).
      F3+ Shiftキー+ Fは距離のレンダリングを1ずつ減少(最小値と最大値は2-32)。
    • Shows if the pie chart and FPS chart are shown on screen.
      円グラフやFPSチャートは画面に表示されている場合を示す。
    • Shows text in chat when you reload chunks, sounds, etc.
      あなたがチャンク、音などをリロード時にチャットでテキストを表示する。
    • Does not open the F3 screen when you use a specific key combination like F3+N, F3+B, etc.
      あなたがなどF3+ N、F3+ B、などの特定のキーの組み合わせを使用する場合、F3画面を開かない。
    • Removed F3+S, which previously reloaded sounds.
      • F3+T now reloads all resource pack content, including sounds
        F3+ Tは今の音を含め、すべてのリソースパックの内容をリロード。
生成される構造
  • Stronghold
    • Increased number of strongholds to 128 per world, rather than 3.
ブロック
  • Sugar cane no longer breaks if its adjacent water is turned to frosted ice.
    隣接する水がつや消し氷になった場合サトウキビは壊れない。
  • Lily pads can be placed on ice and frosted ice, but will not stay if updated.
    リリーパッドは氷とつや消し氷の上に置くことができるが、更新された場合に滞在しない。
コマンド
  • /gamemode
    • Now displays in chat the gamemode the player switched to
      プレイヤーがゲームモードを切り替えたのがチャットで表示される。
トレーディング
  • Librarians charge double for books with "treasure" enchantments.
    司書はトレジャーエンチャントの本を持っている。
エンチャント
  • Frost Walker no longer works on flowing water.
    フロスト・ウォーカーは、もはや、流水で動作しない。
醸造
  • Blaze powder fuel points reduced from 30 to 20.
    ブレイズパウダーの燃料ポイントが30から20に減少。
Mobs
  • Mobs wearing armor or carrying weapons no longer drop the equipment, i.e. HandDropChances and ArmorDropChances are ignored.
    • See MC-91147.
      MC-91147を見る。
  • Chickens and rabbits now drop more than one meat item when killed with Looting.
    鶏とウサギは殺された時、複数の肉のアイテムをドロップします。
    • See MC-91074.
      MC-91074を見る。
  • Rabbits no longer rarely drop feet.
    ウサギはもはやめったに足をドロップしない。
    • See MC-91098.
      MC-91098を見て。
  • Spiders and cave spiders drop eyes more often (now 50% chance, previously a 33% chance normally and 66%/77%/82.5% with Looting) and the amount is now increased by Looting.
  • Pigs no longer drop worn saddles.
    ブタは、もはや着用サドルをドロップしない。
    • See MC-91147.
      MC-91147を見て。
  • Endermen no longer drop the held block.
    エンダーマンはもはや保有ブロックをドロップしない。
    • See MC-91151.
      MC-91151を見て。
  • Sheared sheep now drop wool when killed.
    殺されたときに毛を刈られている羊は羊毛をドロップする。
    • See MC-91148.
      MC-91148を見て。
  • Horses no longer drop leather, bones, or rotten flesh. Saddles, horse armor, chests, and chest contents are still dropped when applicable.
    馬は、もはや革、骨、または腐った肉をドロップしない。サドル、馬の鎧、チェスト、チェストの内容がまだ適用可能な場合削除される。
    • See MC-91149
      MC-91149を見て。
  • Ghasts now drop 0–3 gunpowder and 0–2 ghast tears (up from 0–2 gunpowder and 0–1 tears), incremented as usual with Looting.
    ガストは現在、戦利品がいつもより、火薬は0-3、ガストの涙は0-2と多く(火薬は0-2と涙は0-1からアップ)ドロップする。
    • See in MC-91156.
      MC-91156を見て。
  • Guardians and elder guardians no longer rarely drop fish as if from fishing.
    ガーディアンやエルダーガーディアンは、もはやめったに釣りのときのように魚をドロップしない。
    • See MC-91152.
      MC-91152を見て。
  • Elder guardians now drop dry sponges on any kill, rather than wet sponges on a player kill.
    エルダーガーディアンは現在、むしろプレイヤーに倒されたとき濡れたスポンジよりも、乾燥したスポンジをドロップする。
  • Guardian and elder guardian drop chances for raw fish and prismarine crystals changed. Now it's a 40% chance for fish, 40% for crystals, and 20% of nothing, with the amount increased by Looting. Formerly it was 33% raw fish and 33% of crystals only if the raw fish drop failed, with Looting increasing the chances but not the amount.
  • Zombie pigmen now drop 0–2 rotten flesh and 0–2 gold nuggets (up from 0–1 of each), incremented as usual with Looting.
    ゾンビビッグマンは、戦利品がいつもよりも腐った肉は0-2と金塊は0-2、(最大各の0-1から)多くドロップする。
  • Skeletons now drop 0–3 arrows and 0–3 bones (up from 0–2 of each), incremented as usual with Looting.
    スケルトンは今戦利品がいつもよりも矢は0-3、骨は0-3、(最大各の0-2から)多くドロップする。
  • Wither skeletons now drop 0–3 coal and 0–3 bones (up from 0–1 coal with "0" having double chance and 0–2 bones), incremented as usual with Looting.
    ウィザースケルトンは戦利品の通常の値が増加し、("0"のダブルチャンスと骨は0-2を持つ石炭は0-1まで)石炭は0-3と骨は0-3をドロップ。
+ 修正されるバグ一覧

15w42a - 2015/10/14

ダウンロード:15w42a
追加 
スプラッシュテキスト
  • "Falling with style!"
  • "There's no stopping the Trollmaso"
  • "Throw yourself at the ground and miss"
エンチャント
  • "Treasure" enchantments
    "トレジャー"エンチャント。
    • Can only be obtained from chest loot, fishing, or trading for enchanted books.
      チェスト戦利品、釣り、または取引でのエンチャント本からのみ手に入れることができる。
  • New "treasure" enchantment: Frost Walker
    新しいトレジャーエンチャント:フロストウォーカー。
    • Turns water into meltable ice which decays in multiple stages.
    • Different tiers:
      異なる階層:
      • Level I creates a circle of frosted ice around the player with a radius of 2 blocks.
      • Each additional level adds 1 to that radius.
        各レベルの追加は、その半径に1を加算する。
    • Works while riding mobs
      モブが乗っている間でも動作する。
    • Will not turn water into frosted ice if an entity is in that spot.
    • Works as long as you are with in one block above a solid block.
    • Flowing water will also turn into frosted ice, making one bucket of water enough to make an infinite water source.
    • Cannot be combined with Depth Strider enchantment.
  • New "treasure" enchantment: Mending
    新しいトレジャーエンチャント:メンディング(修繕)
    • Any experience collected while holding the item repairs it instead of going to the experience bar.
      • Mainhand, offhand, and armor slots all count as held.
        メインハンド、オフハンド、防具スロットすべてが保有にカウントされる。
      • If multiple held items have the enchantment, one will be chosen at random for each XP orb collected.
      • Repairs at a rate of 2 durability per XP.
      • If the amount of repair needed is less than the value of the XP orb, the extra XP will go to the experience bar.
        必要な修理の量はXPオーブの値より小さい場合、余分なXPが経験値バーに移動する。
      • Shields cannot be enchanted with mending using /enchant or a survival anvil.
        シールドはサバイバルで/enchantやサバイバルで金床を使ってのMendingエンチャントができない。
        • Mending enchantment does affect the shield when using creative anvil or NBT commands.
ブロック
  • Frosted Ice
    フロストアイス
    • Created when using "Frost Walker" enchantment.
      "フロストウォーカー"エンチャントを使用する場合に作成される。
    • Cannot be obtained in inventory, neither with silk touch nor with commands. (Can only be placed using /setblock)
    • Despawn after a few seconds.
      数秒後にデスポーン。
      • Despawning takes place in four breaking stages (blockstates: age:0, age:1, age:2, age:3). Still decay with randomTickSpeed set to 0, but a higher number will make them decay faster.
      • Despawns faster with a higher light level (doesn't despawn at night).
        高い光レベルではより早くデスポーンする(夜間はデスポーンしない)。
変更
金床での修理
  • Renaming an item does not increase the repair cost for a future repair/rename any more.
    アイテムの名前を変更すると、それ以降、名前を変更/将来の修理のための修理コストは増加しない。
ボート
  • Now slightly faster than sprinting.
    全力疾走より今わずかに速い。
  • Rowing in the right rhythm makes them go much faster.
    正しいリズムで漕ぐと、それらがはるかに高速になる。
  • All types of boats are now craftable.
    現在すべての種類のボートがクラフト可能。
    • Due to MC-90590, the dark oak boat cannot be crafted.
      MC-90590により、ダークオークのボートをクラフトすることはできない。
醸造台
  • Requires blaze powder to be able to use
    使用する際にブレイズパウダーが必要になった。
    • One piece of blaze powder allows for 30 ingredients to be brewed in the brewing stand (tag: Fuel:30b).
      1つのブレイズパウダーは、30回分が醸造スタンドで醸造されるようにすることが可能(タグ:燃料:30B)。
      • To be exact, it removes 1 from fuel (1 blaze powder = 30 fuel) everytime you put an ingredient in. (If you take it out and put it back in, it takes another fuel)
        正確には、醸造するごとに燃料(1ブレイズパウダー=30燃料)から毎回1消費される。(取り出して元に戻した場合、別の燃料が消費される。)
    • Can be automated by putting a hopper feeding in the side of the block like water bottles.
      水のボトルのようなブロックの側面にホッパーフィーディングを置くことによって自動化することができる。
翅鞘
  • Slightly nerfed - the player is no longer able to go higher than where you started.
  • New sneaking animation.
    新しいスニーキングアニメーション。
  • The player can now fit through one block high gaps while gliding.
    滑空しながら、プレイヤーは1ブロックの隙間を通り抜けることができる。
  • Horizontal collisions now deal damage, new death message: "Player experienced kinetic energy".
    水平衝突はダメージ、新しい死のメッセージを扱う:「プレイヤーは運動エネルギーを経験した」。
エンチャント
  • Enchantments with max 1 level will no longer display the level, e.g. "Infinity" rather than "Infinity I".
    最大1レベルのエンチャントはもはやレベルが表示されまない。例えば「インフィニティ」ではなく「インフィニティI」。
プレイヤー
  • When crouching, players are 1.65 blocks tall (versus 1.8 blocks normally).
    しゃがむとき、プレイヤーは(1.8ブロック対正常)1.65ブロック背が高い。
  • When flying with elytra, players are now only 0.6 blocks tall.
    鞘ばねで飛行すると、プレイヤーは0.6ブロック背が高い。
スプラッシュテキスト
  • Removed "SOPA means LOSER in Swedish!".
    "SOPA means LOSER in Swedish!"を削除。
+ 修正されるバグ一覧

15w41b - 2015/10/07

ダウンロード:15w41b
修正されるバグ一覧
  • MC-86166 - No Bow Animation on Multiplayer
    マルチプレイヤーには弓のアニメーションがない。
  • MC-89894 - Mobs riding slimes cause the game to crash
    Mobにスライムが乗るとゲームをクラッシュさせる原因になる。

15w41a - 2015/10/07

ダウンロード:15w41a
追加
交通手段
  • Elytra which function according to hang glider aerodynamics.
    ハンググライダー航空力学に従って機能するエリトラ(鞘羽)。
    • Elytra have to be equipped in the “chestplate” slot in order to work.
      鞘ばねが動作するために、「チェストプレート」スロットに装備する必要がある。
    • Have 433 durability and can be repaired on an anvil using leather.
      433の耐久値を持っていて、金床で革を使って修復できる。
    • Can be given the Unbreaking enchantment using an anvil or commands.
      金床またはコマンドを使用してUnbreakingエンチャントを付与することができる。
    • Legs will make a “walking movement” animation when you are stalling in the air.
      あなたが空気中に失速しているときに足が「歩行運動」のアニメーションを行う。
    • You don't receive fall damage if you fall from a small height while flying slowly (not nose-diving).
      ゆっくりと(ダイブしないで)飛行中に、小さな高さから落ちた場合は、落下ダメージを受けません。
    • Still receive fall damage if you nose-dive directly into the ground.
    • Similar to the Wing Cap item from Super Mario 64.
      スーパーマリオ64からのウィングキャップアイテムに似ている。
    • Found on End Ships within an item frame.
      エンドシップの額縁から見つけられる。
  • Different kinds of wood boats.
    木製のボートの異なる種類。
    • Currently, only oak boats are able to be crafted.
      現在、唯一オークボートは作ることができる。
コマンド
  • NBT tag: Passengers
    NBTタグ: Passengers
    • Overrides Riding tag.
      オーバーライドRidingタグ。
    • Example: /summon Slime ~ ~ ~ {Passengers:[{id:Witch}]}, which will spawn a slime with a witch on top.
      例: /summon Slime ~ ~ ~ {Passengers:[{id:Witch}]} これは上に魔女とスライムが出現する。
    • Improvement of the deprecated Riding tag, as you can have more than one entity riding on top of another entity since it consists out of an array of compounds.
変更
マルチプレイヤー
  • Improved cheat detection.
    チート検出を改善。
ボート
  • Crafting recipe now includes a wooden shovel as a paddle.
    クラフティングレシピは、パドルなどの木製のシャベルが含まれている。
  • Now require oar movement to move, using the left and right keys.
    今、左右キーを使用して、移動するためにオールの動きを必要とする。
    • The left key will paddle the left oar, turning the boat to the right – and vice-versa.
      左キーは右に船を回し、左のオールで漕ぐ - そしてその逆も。
    • Holding both left and right will paddle both oars, propelling the player forward.
    • Using the mouse, the player can look fully to the left or to the right, but not behind. This does not turn the boat.
      マウスを使用して、プレイヤーではなく、背後に、左または右を見ることができる。これは船を回していない。
    • Holding the forward, back or sprint keys no longer have any effect.
      バック、前進でホールディングまたはスプリントキーはもはや何の効果もない。
  • The player cannot use or attack with items in hand while the boat is in motion.
    プレイヤーが使用したり、船が動いている間に手でアイテムを使って攻撃することはできない。
  • All mobs can go into boats, with a max of 2 mobs including the player.
    すべてのmobは、プレーヤーなど2mobが最大で、ボートを漕ぐができる。
+ 修正されるバグ一覧

15w40b - 2015/09/30

ダウンロード:15w40b
修正されるバグ一覧
  • MC-89642 - Server Failure login.
    サーバのログイン障害。
  • MC-89643 - Cant connect to myserver
    自分のサーバーに接続できない。

15w40a - 2015/09/30

ダウンロード:15w40a
変更
  • Many changes to mob pathfinding.
    mobの経路探索に多くの変更。
    • Mobs now avoid cacti and fire.
      mobはサボテンや火を避ける。
      • Blazes don't avoid fire.
        ブレイズは火を避けない。
    • Mobs following a player holding food will now go around water, if possible.
  • Entities panicking and on fire will preferentially run to water within ±5 blocks horizontally and ±4 blocks vertically, even if they can't actually reach it.
    それらは実際にそれを達することができない場合でも、パニックや火のエンティティは、優先的に、±5ブロック水平方向および垂直方向に±4ブロック内の水に実行される。
  • Shulkers no longer target players or attack in Peaceful.
    シュルカ-はもはやピースフルでプレイヤーを攻撃対象としない。
  • Shulker bullets now despawn in Peaceful.
    シュルカ-の弾はピースフルでデスポーンする。
  • Health regenerates faster when saturation is not empty (1 per half-second versus 1 each 4 seconds).
  • Regenerating health increases exhaustion by 4 points rather than 3.
    体力を再生成すると、3ポイントから4に消耗が増加します。
  • Some optimizations.
    いくつかの最適化。
+ 修正されるバグ一覧

15w39c - 2015/09/23

ダウンロード:15w39c
変更
ディスペンサー
  • Now equip pumpkins on the heads of players, mobs and armor stands.
    プレイヤー、mobとアーマースタンドの頭の上にカボチャを装備。
パフォーマンス
  • Redstone and piston contraptions visibly update much faster.
    レッドストーンとピストン仕掛けは目に見えてはるかに高速に更新。
  • Better performance on older computers.
    古いコンピュータ上のパフォーマンスの向上。
+ 修正されるバグ一覧

15w39b - 2015/09/21

ダウンロード:15w39b
修正されるバグ
  • MC-89222-Buckets Destroy Blocks
    バケツ使用時にブロックが破壊される。

15w39a - 2015/09/21

ダウンロード:15w39a
変更
クリーパー
  • Are slightly shorter (1.7 blocks tall rather than 1.8).
    (1.8ブロックから1.7ブロック)少し短くなっている。
スケルトン
  • Are slightly taller (1.99 blocks tall rather than 1.95).
    (1.95ブロックから1.99ブロック)少し背が高くなった。
ウィザースケルトン
  • Are slightly smaller (2.4 blocks tall and 0.7 blocks wide rather than 2.535 blocks tall and 0.72 blocks wide).
    (背丈2.535ロックから2.4ブロック、幅0.72ブロックから0.7ブロック)少し小さくなった。
牛とムーシュルーム
    (1.3ブロックから1.4ブロック)少し背が高くなった。
アイアンゴーレム
    (2.9ブロックから2.7ブロック)少し短くなっている。
イカ
  • Are slightly smaller (0.8 blocks square rather than 0.95).
    (0.95ブロック立方から0.8ブロック立方)若干小さくなっている。
村人
    (1.8ブロックから1.95ブロック)少し背が高くなった。
オオカミ
    (0.8ブロックから0.85ブロックブロック)少し背が高くなった。
+ 修正されるバグ一覧

15w38b - 2015/09/17

ダウンロード:15w38b
+ 修正されるバグ一覧

15w38a - 2015/09/16

ダウンロード:15w38a
追加
統計
  • Added "Times Slept in a Bed" (stat.sleepInBed).
    ベッドで眠った時間を追加。
変更 
Mobs
  • Further improvements to general mob AI.
    一般mob AIのさらなる改善。
スケルトン
  • Skeletons can now walk, strafe and shoot at the same time.
    スケルトンは歩きながら射ることができるようになった。
    • Skeletons walk away from players when too close to the player and towards the player when too far. They will also sprint towards you when very far away.
      スケルトンはプレーヤーが近づくと離れ、プレイヤーが遠ざかるとプレイヤーに向かって走ってくる。
  • Skeletons now have new idle sounds.
    スケルトンは新しいアイドルの音を持っている。
  • Natural lightning strikes may spawn "skeleton trap" skeletal horses.
    自然の落雷は"スケルトントラップ"骨の馬を生むことがある。
    • Chance depends on regional difficulty: 3.75–7.5% chance on Easy, 7.5–20% chance on Normal, 11.25–33.75% chance on hard.
      チャンスは地域の難易度によって異なります。イージーでは3.75から7.5パーセントの確率で、ノーマルでは7.5から20パーセントの確率で、ハードでは11.25から33.75パーセントの確率で。
  • Added "skeleton trap" horses. When a player approaches to within 10 blocks, the following will happen:
    追加された"スケルトントラップ"馬。プレイヤーは10ブロック内に接近すると、次の処理が行われる。
    • The SkeletonTrap flag is cleared.
      SkeletonTrapフラグがクリアされる。
    • The horse will become skeletal if it isn't already.
      それがまだない場合、馬は骨となる。
    • The horse becomes tame.
      馬は飼いならされる。
    • The horse becomes fully grown (if a baby) and the breeding cooldown is reset.
    • Lightning strikes the horse.
      雷が馬を打つ。
    • A skeleton is spawned riding the horse.
      スケルトンは、馬に乗ってスポーンする。
      • The skeleton has damage immunity for 3 seconds.
        スケルトンは、3秒間のダメージ耐性を有している。
      • The skeleton will not despawn (PersistenceRequired is set).
        スケルトンは(PersistenceRequiredが設定されているため)デスポーンしない。
      • The skeleton will be wearing an iron helmet, unless it randomly spawned with some other headgear.
        それがランダムにヘッドギアで生成された場合を除きスケルトンは、鉄のヘルメットを身に着けている。
      • The skeleton's bow and helmet will be enchanted as if on an enchantment table at level 5–22. The level is higher depending on regional difficulty; on Easy it will always be a level-5 enchantment.
        スケルトンの弓とヘルメットはレベル5-22でエンチャントテーブルでしたかのようにエンチャントされる。レベルは、地域の難易度に応じて高くなっています。イージーでは常にレベル5のエンチャントになる。
    • Three additional skeletal horses with riders will be spawned in the vicinity.
      追加された3つの骨馬がライダーの近くにスポーンする。
  • New NBT tags:
    新しいNBTタグ
    • SkeletonTrap (byte), indicates whether the horse is a skeleton trap.
      SkeletonTrap(byte)は、馬がスケルトントラップであるかどうかを示す。
    • SkeletonTrapTime (integer), incremented each tick when SkeletonTrap is set. The mob despawns when it reaches 18000 (15 minutes).
      SkeletonTrapが設定されている場合SkeletonTrapTime(integer)は、それぞれのtickを増やす。それが18000(15分)に達するとのmobがデスポーンする。
飼いならした猫とオオカミ
  • Deaths are now announced to their owners even if unnamed.
    死亡したとき無名の場合、その所有者に発表する。
村人
  • Will now pick up and plant beetroot seeds.
    ビートルートのたねをピックアップする。
  • Will now pick up beetroot and use it in the same way as they do carrots and potatoes.
    ビートルートをピックアップし、それらはニンジンとジャガイモで行うのと同じ方法でそれを使用する。
作物
  • Slightly improved drop chances for seeds (average 1 5⁄7 per crop harvested instead of 1 3⁄5).
  • Slightly improved drop chances for potatoes and carrots (average 2 5⁄7 per crop harvested instead of 2 3⁄5).
  • Greatly improved drop chances for beetroot seeds (average 2 per crop harvested instead of 4⁄5).
  • Fire goes out less often in the rain than it did before.
    • The chance of going out each fire tick is reduced: it was 100%, and now is 0−45% depending on the "age" property.
+ 修正されるバグ一覧

15w37a - 2015/09/10

ダウンロード:15w37a
追加
ゲームルール
  • New gamerule:spectatorsGenerateChunks.
    新しいゲームルールspectatorsGenerateChunks.
    • Prevents spectators from generating chunks.
      生成したチャンクからスペクテイターを防ぐ。
    • Defaults to true.
      デフォルトはtrue。
スーパーフラット
  • New Superflat preset:The Void.
    新しいスーパーフラットのプリセット:The Void.
    • Spawns the player on a stone platform. No other terrain generates.
      石のプラットフォーム上でプレイヤーがスポーンする。他の地形が生成されない。
    • The Void is now a biome (id is 127).
      The Voidはバイオーム(idは127)
NBTタグ
  • MinecartHopper entity. 
    MinecartHopper エンティティ
    • Enabled (byte): Determines whether or not the minecart hopper will pick up items into its inventory.
      有効(byte):ホッパー付きトロッコがそのインベントリのアイテムを拾うかどうかを決定する。
    • Example: /summon MinecartHopper ~ ~1 ~ {Enabled:1b}
      例:/summon MinecartHopper ~ ~1 ~ {Enabled:1b}
変更
ハードコア
  • Upon death the player now has the choice to respawn in spectator mode, rather than the world being deleted.
    死亡時にプレイヤーはワールドが削除されるか、スペクティターモードで復活する選択肢がある。
戦闘
  • Bows can now be used when in the offhand.
    弓はオフハンドで使用することができる。
  • Sword attack speed increased from 1.45 to 1.6.
    剣の攻撃速度が1.45から1.6に上昇。
  • Axe attack speed is now based on the type, rather than being exactly 0.8.
    斧の攻撃速度は0.8であるより、タイプに基づいている。
    • Wooden and stone axes have as speed of 0.8.
      木製や石の斧の速度は0.8
    • Iron axes have a speed of 0.9. 鉄の斧の速度は0.9。
    • Gold and diamond axes have a speed of 1. 
      金の斧やダイヤモンド斧の速度は1。
  • Axe attack damage changed.
    斧の攻撃時のダメージの変更。
    • Stone and diamond axes now deal 9 damage, instead of 8 and 10 respectively.
      石とダイヤモンド斧は9ダメージの代わりに8と10を与える。
シールド
  • Now rebalanced.
    再バランス。
  • Now have a new crafting recipe.
    新しいクラフトレシピがある。
  • Do not have a base color anymore.
    もはやベースの色はない。
  • Texture shows a wooden face.
    テクスチャは、木製の顔を示している。
  • Crafting a shield with a banner still yields a patterned shield.
  • Arrows now bounce off shields and can ricochet off a shield to hit other entities.
金のリンゴ
  • Enchanted Golden Apple regeneration level has been reduced from V to II.
    エンチャントされている金のリンゴの再生レベルはVからIIに減少した。
  • Enchanted Golden Apple regeneration time has been reduced from 30 seconds to 20 seconds.
    エンチャントされている金のリンゴの再生時間は30秒から20秒に短縮された。
  • However, the Enchanted Golden Apple absorption level has been increased from I to IV to balance this.
  • Golden Apple regeneration level has been reduced from II to I.
    金のリンゴの再生レベルがIIからIに削減された。
コーラスフルーツ
  • Teleportation range reduced from ±32 to ±8.
    テレポーテーションの範囲は、±32から±8へ減少。
パフォーマンス
  • Improved chunk generation, loading and sending
    チャンクの生成、ロードと送信を改善。
  • Improved rendering "by building a chunk only once where it was rebuilt up to 5 times in worst case".
+ 修正されるバグ一覧

15w36d - 2015/09/04

ダウンロード:15w36d
変更
防具
  • Removed armor durability decreasing defense points.
    アーマー耐久性の防御ポイントの減少を削除。
  • Added attribute, generic.armor, to specify armor defense points. This value is shown in the tooltip.
    追加された属性、generic.armorは、アーマー防御ポイントを指定する。この値は、ツールチップに表示される。
属性
  • Armor is now an attribute — capped at 0 and 30 (invincible to physical damage).
コマンドブロック
  • Each command block type now appears with different colors on maps.
    各コマンドブロックのタイプは、マップ上に異なる色で表示されます。
エンチャント
  • Fixed Sharpness, now actually 1 + 0.5 * (Level - 1) instead of Level + 0.5 * (Level - 1).
    実際にダメージ増加を修正。1 + 0.5 * (Level - 1) instead of Level + 0.5 * (Level - 1).
+ 修正されるバグ一覧

15w36c - 2015/09/02

ダウンロード:15w36c
+ 修正されるバグ一覧

15w36b - 2015/09/02

ダウンロード:15w36b
+ 修正されるバグ一覧

15w36a - 2015/09/02

ダウンロード:15w36a
追加
スコアボード
  • collisionRule added
    collisionRuleを追加。
    • Subcommands:always, never, pushOtherTeam, pushOwnTeam
      サブコマンド:always, never, pushOtherTeam, pushOwnTeam
変更
エンティティ
  • Most entities (exceptions being items and xp orbs) can now be pushed by other entities.
    ほとんどのエンティティは、(例外としてアイテムおよびXPオーブ)他のエンティティによってプッシュすることができる。
  • Fishing rods now properly hook to these entities.
    釣竿はちょうどこれらのエンティティに引っ掛けられる。
防具
  • Armor defense calculations changed:
    アーマー耐久値計算が変更された:
    • Max (20) armor points damage reduction reduced from 80% to 66%.
    • Armor points count for less as the attack strength increases: each 2 done by the attack reduces the effective defense points by 1 .
エンチャント
  • Sharpness and Protection enchantments have been nerfed.
    ダメージ増加とダメージ軽減がnerfedされている。
    • Each sharpness level now adds 1 damage to the base damage at level I and an additional 0.5 (Heart.svg × 0.25) for each additional level, down from a flat 1.25 per level.
    • Protection enchantment bonuses are now linear instead of quadratic.
ブロック
  • Players unable to use commands such as /give can no longer place command blocks.
    プレーヤーはコマンド・ブロックを置くことができないように/giveなどのコマンドを使用することができない。
Mobs
  • Mobs no longer reset their AI when hit.
    攻撃時、MobはそれらのAIをリセットしない。
  • All hostile mobs can now draw line of sight through solid blocks in order to track the player.
    すべての敵対モブはプレーヤーを追跡するために、固体ブロックを介して視線を描くことができる。
スケルトン、クリーパー、ゾンビ
  • Detection range for players wearing the corresponding mob head adjusted to be 50% of the normal range again.
    対応するMOBの頭を身に着けているプレーヤーの検出範囲は、再び正常範囲の50%となるように調整。
パフォーマンス
  • Optimized memory usage when connected to servers.
    サーバに接続されたメモリ使用量の最適化。
+ 修正されるバグ一覧

15w35e - 2015/08/28

ダウンロード:15w35e
  • We’ve released snapshot 15w35e to improve the internal block id hypermatrix.
    私たちは、内部ブロックID hypermatrixを改善するために、スナップショット15w35eをリリース。
  • Fixed potential world corruption
    潜在的なワールドの破損を修正。

15w35d - 2015/08/28

ダウンロード:15w35d
+ 修正されるバグ一覧

15w35c - 2015/08/28

ダウンロード:15w35c
+ 修正されるバグ一覧

15w35b - 2015/08/24

ダウンロード:15w35b
変更
ゾンビ
  • Fixed zombie AI being disabled.
    ゾンビのAIが無効化されているのを修正。
    • Zombies spawned during 15w35a will still have no AI.
      15w35aのときにスポーンしたゾンビにはまだAIはない。
+ 修正されるバグ一覧

15w35a - 2015/08/24

ダウンロード:15w35a
変更
ゾンビ
  • Zombie villagers now have different textures based on their profession and career.
    村人ゾンビたちは、自分の職業に基づいて、異なるテクスチャを持っています。
  • New VillagerProfession tag for zombie villagers is used to determine what profession the zombie is represented as, as well as what profession it will become when cured. 
    村人ゾンビのための新しいVillagerProfessionタグはゾンビになった場合に元の職業の服装を表されているものに使用されます。
Mobs
  • Cows, chickens, sheep, and pigs now run faster and in straight lines instead of circles when hurt.
    傷つけられた時の牛、鶏、羊、豚の走る速度が向上し、また円を描かずにまっすぐ走るようになる。
コマンドブロック
  • Now have an option of "Needs Redstone" or "Always Active."
    設定には「レッドストーンが必要」または「常にアクティブ」がある。
    • "Needs Redstone" is the previous behavior.
      以前の動作である「レッドストーンが必要」。
    • "Always Active" causes the command block to always behave as if it was powered.
      「常にアクティブ」は信号を供給されているときのようにコマンド・ブロックは、常に動作するようになる。
    • Also changeable via the auto NBT tag for all command blocks.
      また、自動NBTタグによるすべてのコマンドブロックの変更。
  • New textures for command blocks.
    コマンドブロックの新しいテクスチャ。
    • Darkened outlines on the center shapes.
      黒い輪郭が中心を形状している。
    • The back of the arrow texture is now curved when the command block is set to conditional.
      コマンドブロックは、条件が設定されている場合、矢のテクスチャの裏面が湾曲している。
戦闘
  • Shovel base attack damage reduced from 4.5 to 2.5.
    シャベル基本攻撃ダメージが4.5から2.5に減少。
  • Pickaxe attack speed reduced from 1.5 to 1.2.
    つるはし攻撃速度が1.5から1.2に減少。
  • Axe base attack damage reduced from 8 to 7.
    斧の基本攻撃ダメージが8から7に減少。
  • Axe attack speed increased from 0.85 to 0.9.
    斧の攻撃速度が0.9に0.85から上昇。
  • This slightly reduces the damage per second.
    これはわずかに毎秒のダメージを軽減。
  • Hoe attack damage is now always 1.
    クワの攻撃ダメージは常に1。
  • Hoe attack speed now increases by 1 every tier, starting at 1.
    クワの攻撃速度は1以上で、素材によって上昇する。
最適化
  • Experimental performance enhancements.
    実験的なパフォーマンスの向上。
  • Fixed client memory leaks.
    クライアントのメモリリークの修正。
属性
  • The Slot string tag within AttributeModifiers determines which slot the modifier is applied to.
    AttributeModifiers内のスロットの文字列タグは修飾子が適用されているスロットを決定する。
  • Available slots are: "mainhand", "offhand", "feet", "legs", "torso", "head".
    使用可能なスロット:"メインハンド"、"オフハンド"、"足"、"脚"、"胴体"、"頭"。
  • Example: /give @p minecraft:stone 1 0 {AttributeModifiers: [{AttributeName:"generic.maxHealth",Name:"Test",Amount:10.0,Operation:0,UUIDLeast:1l,UUIDMost:1l,Slot:"torso"}]} 例:/give @p minecraft:stone 1 0 {AttributeModifiers:[{AttributeName:"generic.maxHealth",Name:"Test",Amount:10.0,Operation:0,UUIDLeast:1l,UUIDMost:1l,Slot:"torso"}]}
+ 修正されるバグ一覧

15w34c - 2015/08/21

ダウンロード:15w34c
追加
パーティクル
  • New sweepAttack particle.
    新しくsweepAttackパーティクルが追加。
    • Used for the new defensive attack.
      新しい防御的な攻撃に使用される。
変更
戦闘
  • New defensive sword attack when moving at walking speed or slower.
    歩行速度が遅い状態または移動している状態で新しい防御的な剣の攻撃ができる。
    • Mobs near the one hit (bounding box expanded by 1 block horizontally and 0.25 vertically) and within 3 blocks of the attacker are knocked back without damage. Knockback is 80% of that done by Knockback I, and is not affected by the Knockback enchantment.
  • New offensive axe attack.
    新しい攻撃:斧での攻撃。
    • Hitting another player who is blocking with a shield has a chance to disable the player's shield for 5 seconds.
      シールドでブロックしている他のプレーヤーを攻撃すると、5秒間、プレイヤーのシールドを無効にするチャンスがある。
      • 25% base chance, plus 5 percentage points for each level of Efficiency on the axe, plus 75 percentage points if sprinting.
        25%のベースチャンスに加え、斧の効率のレベルごとに5%ポイント、プラス全力疾走であれば75%ポイント。
      • The shield icon in the hotbar is faded slightly during this time
        ホットバーのシールドアイコンは、この時間の間に少し色あせている。
  • Added attack speed tooltip
    攻撃速度のツールチップが追加された。
  • When an attack is blocked by a shield, the attacker may be knocked back.
    攻撃がシールドによってブロックされると、攻撃者は、ノックバックすることができる。
  • Different attack speeds and damages for different tools - Hoes are fastest, but only slightly more powerful than before, axe are much more powerful, but slowest. See table below for more information.
  • Ender pearls and Chorus fruit now have a cool down.
    エンダーパールやコーラスの果実はクールダウンを持っている。
+ 修正されるバグ一覧

15w34b - 2015/08/20

ダウンロード:15w34b
変更
すべてのmob
  • Give off brown hearts when hurt.
    ダメージを与えた時に茶色のハートが出る。
    • Will give off more of these particles when more damage is done to them.
      多くのダメージを与えた時にこれらの粒子はより多く出る。
コマンドブロック
  • 2 new settings - Unconditional and Conditional
    2つの新しい設定-無条件と条件。
    • Defaults to Unconditional
      デフォルトは無条件。
    • When conditional is set, it will only execute when the command block behind it was successful in execution.
  • Now supports tab auto-completion
    タブ自動補完をサポートしている。
戦闘
  • New 'Attack Speed' attribute, generic.attackSpeed, measuring fully-charged attacks per second. Base is 4.0, meaning the bar refills in 0.25s.
    • Swords, pickaxes, and shovels have a modifier of -2.75, resulting in a value of 1.25 (bar refilling in 0.8s).
    • Axes have a modifier of -3.2, resulting in a value of 0.8 (bar refilling in 1.25s).
    • The Haste effect increases the attack speed, while Mining Fatigue decreases it.
  • Armor points now depend on armor durability.
    アーマーポイントは、アーマーの耐久性に依存する。
  • When armor reaches half durability, armor points will go to 1 (half an armor bar). This is probably a bug, see MC-86840.
    アーマーの耐久性が半分になると、耐久度が1(耐久値バー)になる。これはおそらくバグである。MC-86840を参照。
ジャイアント
  • Now again renders its model.
    再びモデルをレンダリングする。
コマンドブロック付きマインカート
  • Now have the new impulse command block texture
    新しいインパルスコマンドブロックのテクスチャを持っている。
+ 修正されるバグ一覧

15w34a - 2015/08/19

ダウンロード:15w34a
変更
戦闘
  • New “attack strength” combat mechanic
    新しい攻撃力を持った戦闘のメカニック。
    • A meter shows up after switching items or attacking.
      メーターは、アイテムを切り替えたり、攻撃後に表示される。
      • Damage done depends on the fullness of the meter.
        ダメージはメーターに依存する。
      • Fills in 0.25s for non-weapons, 0.8s for swords, pickaxes, and shovels, and 1.2s for axes.
      • Can be displayed next to the hotbar (left or right based on the player's main hand), under the crosshair or turned off
  • Delay when selecting a sword, pickaxe, axe or shovel into the main hand
地図
  • Maps now start at a more useful zoom level (1:4)
    マップは、より便利なズームレベルで開始(1:4)。
  • New recipe for zooming in on a map: craft shears and a map together in any shape
    マップを拡大するための新しいレシピ:はさみと地図を任意の形状でクラフト。
    • Zooms in on the lower-right quadrant of the original map.
      元のマップの右下が拡大表示される。
コマンドブロック
  • Command block contraptions from earlier versions will still work
    以前のバージョンからのコマンドブロック仕掛けはまだ動作する。
  • New textures that now vary depending on what direction they are placed, similar to logs and pistons
  • 3 Modes: impulse, chain, and repeat - color changes based on mode
    3つのモード:インパルス、チェーン、およびリピート - モードに基づいて色が変化。
    • Impulse mode (red): Command is run on rising edge
      インパルスモード(赤):コマンドは、立ち上がりエッジで実行される。
      • Same behavior and color as previous versions
        以前のバージョンと同じ動作と色。
    • Chain mode (green): Command is run whenever a command block pointing into this command block executes while this command block is powered
      チェーンモード(緑):このコマンドブロックに向いてコマンドブロックが実行されるたびに、このコマンドブロックは、電源が入っている状態でコマンドが実行される。
    • Repeat mode (blue): Command is run every game tick while powered
      リピートモードでは(青):コマンドは、信号を供給しながら、すべてのゲームを動かして実行される。
    • Each new mode has its own block id and is obtainable with /give and pickblock
      それぞれの新しいモードは、それ自身のブロックIDを持っており、/がpickblockを与えて得ることができる。
  • Pick function also works on the new types of command blocks
    ピック機能は、コマンド・ブロックの新しいタイプで動作する。
  • Animated texture: The colored pixels in the middle change color
    アニメーションテクスチャ:中間の色の着色画素の変更。
  • Done button is available even when the command line is empty
    コマンドラインが空の場合にも[Done]ボタンが利用可能。
ゾンビとゾンビピッグマン
  • Now lift their arms when becoming hostile
    敵対的になってきたときに自分の腕を持ち上げる。
ジャイアント
  • No longer renders the model
    モデルをレンダリングしない。
  • Still can be summoned using commands
    それでもコマンドを使用して召喚することができる。
最適化
  • Optimized mob AI, path finding and block ticking
    最適化されたmobAI、パスの発見とブロックティッキング。
    • 15% tick speed increase on 16 render distance
      15%のtickスピードの増加、16の距離のレンダリングの増加。
+ 修正されるバグ一覧

15w33c - 2015/08/14

ダウンロード:15w33c
追加
シールド
  • New tool used for blocking incoming attacks.
    攻撃を阻止するために使用される新しいツール。
    • Holding right click while being attacked reduces damage on the player and the durability of the shield.
      攻撃を受けている間右クリックでガードすることでプレイヤーへのダメージを軽減する。
      • This works when the shield is either in the main hand or in the offhand.
        シールドはメインの手にまたはオフハンドのいずれかである場合に動作します。
  • Can be combined with banners of the same base color to transfer its pattern.
    そのパターンを転写するために、同じベースカラーのバナーと組み合わせることができる。
    • This does not consume the banner.
      これは、バナーを消費しない。
  • You cannot attack while blocking.
    ブロックしながら、攻撃はできない。
  • Crafting recipe: One column of wool (of the same color), one column of planks (any kind), an iron ingot in the middle of the last column.
    クラフティングレシピ:(同じ色の)ウールを1つの列、木材を1列(任意の種類)、最後の列の真ん中に鉄インゴット。
  • Can only be repaired on the anvil.
    金床でのみ修復することができる。
    • Requires planks to repair.
      修復するには木材が必要。
  • Cannot be enchanted on the enchanting table, but can have Unbreaking added via an enchanted book.
    エンチャントテーブルでエンチャントすることはできませんが、Unbreakingがエンチャントブックを介して追加することができる。
変更
エンダードラゴンとの戦い
  • Respawned ender dragons now drop 500 experience.
    復活したエンダードラゴンは現在500経験値をドロップします。
  • Respawning the dragon now regenerates the circle of pillars, including the ender crystals and iron bars.
    ドラゴンが復活するとエンダークリスタルと鉄格子を含む柱の輪を、再生成される。
    • Explosion particles appear at the tops of the pillars as they are being rebuilt.
      それらが再構築されているように爆発の粒子が柱の上部に表示される。
    • All end gateway portals are left intact.
      すべてのエンド·ゲートウェイ·ポータルは、そのまま残される。
  • Can no longer be used for blocking.
    もう攻撃を防ぐために使用することはできない。
スプラッシュポーション
  • Can now be put back into brewing stands.
    醸造スタンドに戻すことができる。
エンダークリスタル
  • New BeamTarget tag for ender crystals
    エンダークリスタルに新しくBeamTargetタグを追加。
    • Example: /summon EnderCrystal ~ ~1 ~ {BeamTarget:{X:1,Y:2,Z:3}
      例:/summon EnderCrystal ~ ~1 ~ {BeamTarget:{X:1,Y:2,Z:3}
エンドシップ
  • No longer generate with a pumpkin.
    カボチャは生成されない。
  • The middle iron block has been replaced with a hopper.
    中央の鉄ブロックはホッパーで置換されている。
    • Inside, there is a book written by Searge.
      内部には、Seargeによって書かれた本がある。
      • It reads: "We will have something else here soon..."
        内容は:「もうすぐここに何か他の情報が書かれます...」
スケルトン、クリーパーとゾンビ
  • Detection range for players wearing the corresponding mob head adjusted to be 37.5% of the normal range.
    対応するMOBヘッドを身に着けているプレーヤーの検出範囲は、正常範囲を37.5%となるように調整した。
+ 修正されるバグ一覧

15w33b - 2015/08/12

ダウンロード:15w33b
+ 修正されるバグ一覧

15w33a - 2015/08/12

ダウンロード:15w33a
追加
残留ポーション
  • Thrown like a splash potion.
    スプラッシュポーションのように投げることができる。
    • Leaves a patch of the potion particle effect.
      ポーションのパーティクルエフェクトのパッチを残します。
      • Entities that walk into it get the effect.
        そのエンティティに当たると効果を得られる。
  • Has all the potion types, and works with potions whose effect are instant, like harming.
  • Brewed with dragon's breath and the corresponding splash potion.
    スプラッシュポーションでドラゴンのブレスを醸造できる。
  • The cloud duration can be controlled through a data tag.
    雲の持続時間は、データタグを介して制御することができる。
  • Doesn't stack, like other potions.
    他のポーションのように、スタックすることはできない。
ドラゴンブレス
  • Found in the brewery section of the creative inventory.
    クリエイティブインベントリの醸造の項で見つけることができる。
  • Can be used to brew lingering potions by brewing it with a splash potion.
    スプラッシュポーションでそれを醸造することにより残留ポーションを醸造するために使用することができる。
  • Can be obtained by right clicking with a glass bottle while the dragon breathes the homonymous attack.
    ドラゴンは同名の攻撃をしているときに、ガラス瓶で右クリックすることによって得ることができる。
  • Stacks to 64.
    64個スタックすることができる。
統計
  • Per-item statistics for number dropped and number picked up.
    項目ごとの数の統計が削除され、番号をピックアップ。
    • stat.pickup and stat.drop.
      stat.pickupとstat.drop。
スコアボード
  • New objective types: armor and level
    新たな目的のタイプ:防具とレベル。
    • "armor" Tracks the armor bar, that indicates the total protection from all currently worn armor pieces.
    • "level" tracks the level of the player.
      「レベル」は、プレイヤーのレベルを追跡します。
引数
  • QueryResult
    • CommandStats can be used to obtain the number of scoreboard tags an entity has via QueryResult
      スコアボードが持っているエンティティはQueryResult経由で持っているタグでCommandStatsはそれを番号で取得するために使用することができる。
      • Example: /scoreboard players tag <targetname> list will return the number of scoreboard tags applied to the target. If the target previously had 3 tags added, a value of 3 is returned.
        例:/スコアボードのプレイヤータグ<ターゲット名>リストは、ターゲットに適用されるスコアボードタグの数を返します。ターゲットは以前3つタグを追加した場合は、3の値が返されます。
変更
エンドゲートウェイブロック
  • Changed texture to be booth angle and face independent.
    テクスチャを変更。
    • The footprint of the visible faces, will always display the same texture without deforming due to perspective.
      目に見える面のフットプリントは、常にどの視点からも変形せずに同じテクスチャが表示される。
      • Therefore any edges of the block that are not part of the footprint will be invisible.
        したがって、フットプリントの一部ではないブロックのいずれかのエッジが見えなくなる。
mob
  • The HealF Float tag has been renamed to Health.
    HealFフロートタグが体力に名前が変更された。
    • As a result, the original Health tag is now a Float type rather than Short.
      その結果、元の体力タグは、フロート式はショートではなくなった。
エンダードラゴン
  • Now shoots the previously added ender acid entities.
    • A fire charge like projectile.
      弾丸のようなファイアチャージ。
    • On impact it spawns dragon breath and lights the ground on fire.
      • The dragon breath acts like a lingering potion, creating a special entity cloud.
        ドラゴンブレスは、特別なエンティティクラウドを作成、残留ポーションのように動作する。
        • Players in the cloud will get damaged.
          プレイヤーがダメージを受けてしまいます。
  • Arrows get deflected and set on fire while the dragon is on top of the portal.
    ドラゴンがポータルの上にいる間、矢は跳ね返される。
ポーション
  • Extended potion of poison, potion of poison II, and extended potion of regeneration had their duration reduced.
    毒の延長ポーション、毒IIのポーション、および再生の延長ポーションは、それらの持続時間が減少した。
  • Potion of strength changed from 130% bonus to damage to 3 of bonus damage (from relative to absolute).
  • Potion of weakness changed from 0.5 reduction to damage to 4.
  • Throwable potions now behave like other projectiles when used in dispensers.
    ディスペンサーで使用する場合、投げられるポーションは、他の発射体と同じように動作する。
    • They travel a much greater distance.
      それらははるかに大きい距離を移動する。
ピックブロック
  • In survival, pick block now works on items outside of the hotbar but inside the player's inventory.
    サバイバルにおいて、ピックブロックは現在、ホットバーの外であるが、プレイヤーのインベントリの内部項目に取り組んでいる。
  • In creative, using pick block normally will give the player a new one instead of existing ones with NBT.
  • ctrl+middle click no longer replaces items.
    CTRL+ミドルクリックでは、もはやアイテムを置き換えない。
    • Existing items are put into the inventory instead of being deleted.
+ 修正されるバグ一覧

15w32c - 2015/08/07

ダウンロード:15w32c
変更
パーティクル
  • Are no longer entities.
    実体をなくした。
    • Will reduce memory usage to increase performance.
      パフォーマンスを向上させるために、メモリ使用量を削減した。
  • Increased range and count limit.
    増加範囲とカウント限度を変更。
    • Specifically the count limit is (always) 16384 particles now (seen next to the P in the F3-menu).
    • The range limit is 31 (when the command /particle is used along with the force mode, there isn't a limit for range).
エンドシップ
  • No longer generate with a beacon.
    ビーコンを生成しないようにした。
    • Replaced by a pumpkin. 
      カボチャに置き換えられた。
  • Now generate with a dragon head at the bow of the ship.
    船の船首にドラゴンの頭が生成される。
+ 修正されるバグ一覧

15w32b - 2015/08/06

ダウンロード:15w32b
追加 
スコアボード
  • Added /scoreboard players tag ...
    /scoreboardにプレイヤーのタグを追加した。
    • You can add and remove tags for any entity based on NBT tags of that entity/player.
      あなたはそのエンティティ/プレイヤーのNBTタグに基づいて任意のエンティティのタグを追加および削除することができる。
      • For example /scoreboard players tag @a add test {OnGround:0b} will add the tag "test" to all players that are in the air.
    • Tags can be accessed by using the parameters after the selector; /give @a[tag=test] stone 1 <data-value> <amount> will give 1 stone to all players that have the tag "test".
    • You can use /scoreboard players tag <player> list to see what tags are on an entity. (Note that in this current version, you can't use tab to get "list")
    • Tags are stored in the playerdata file as strings, not in the scoreboard files.
      • This means that any tag you bind, has to be bound to an existing, online player or an existing entity.
      • Unlike objectives, tags cannot be displayed on the sidebar or anywhere else. Only via the list subcommand can you see which tags an entity has.
変更
ワールド選択画面
  • Now displays a thumbnail per world showing the point where you were last.
    • When world wasn't opened in snapshot 15w32b before, or if the game couldn't get your last position, there will be a grayscale image.
  • The exclamation mark from last snapshot, indicating that your world has not been played in the current snapshot yet, will now be shown on top of the thumbnail.
  • It will also tell you if a world was played in a newer version of minecraft, telling you that the world may corrupt if you open it in an older version of Minecraft.
  • Version will now display in red when it has been played in a newer version before.
  • You can now click the play arrow on the thumbnail, just like a server, to open your world.
シュルカ-
  • No longer teleports if NoAI is set.
    NoAIが設定されている場合は、テレポートしない。
  • Can now be teleported using /tp or /spreadplayers.
    今/ TPまたは/ spreadplayersを使用してテレポートすることができる。
+ 修正されるバグ一覧

15w32a - 2015/08/05

ダウンロード:15w32a
追加 
ワールド選択画面
  • Worlds now display the version they were last played in, or "unknown" if the version was older than snapshot 15w32a.
    ワールドを最後にプレイしたMinecraftのバージョンが表示される。15w32a以前の場合は"unknown"と表示される。
    • If the world hasn't been opened in one of the (1.9) snapshots yet, there will be an exclamation mark (!) next to the world's name on the far right; it says: "Don't forget to backup this world before you load it in this snapshot."
      まだ1.9のスナップショットでそのワールドをプレイしていない場合、エクスクラメーション・マーク(!)がワールド名の隣に表示される。マウスオーバーすると、"Don't forget to backup this world before you load it in this snapshot."(このスナップショットでこのワールドを読み込む前にバックアップを取ることを忘れないでください。)と表示される。
統計
  • sneakTime
    スニークした時間。
    • Tracks the amount of ticks the player has held the sneak key.
      プレイヤーがスニークキーを押していた時間(tick)を計測する。
Mobs
  • Creepers, skeletons (but not wither skeletons), and zombies must be closer to notice players wearing the corresponding mob head.
    • Specifically, the detection range is halved. This reduction stacks with the reductions from sneaking and invisibility.
変更 
エンダードラゴン
  • Charge attack has been re-implemented to knock players off obsidian pillars
    チャージ攻撃は黒曜石柱のプレイヤーをたたき落とすように再実装されました。
  • Now immediately charges at players after finishing ender acid attack
  • Now cancels ender acid attack if player is too far away
  • Ender acid area of effect greatly increased; will now damage players in a 360 degree radius around the dragon rather than in front of its mouth
  • Will now fly back to portal before finishing death
不可視のステータス効果
  • Player now appears (only to themselves) in third-person or in their inventory as slightly transparent, in a similar way to the player's head in spectator mode.
    プレイヤーはスペクテイターモードでプレイヤーの頭と同じように、やや透明な三人称またはそのインベントリに(自分自身だけに)が表示されます。
+ 修正されるバグ一覧

15w31c - 2015/07/31

ダウンロード:15w31c
+ 修正されるバグ一覧

15w31b - 2015/07/30

ダウンロード:15w31b
+ 修正されるバグ一覧

15w31a - 2015/07/29

ダウンロード:15w31a
追加
ゲームプレイに関する追加
利き手の設定
  • An option for players to change their dominant hand on their player model
    プレイヤーの利き手を変更できるオプションを追加。
  • Also changes the orientation of the offhand slot in the hotbar.
    また、ホットバーでオフハンドスロットの向きを変えます。
二刀流
  • Players can now use both hands at the same time to do different actions, with the left and right buttons.
    • For example, if a player has a pickaxe in his/her main hand and a torch in their other hand, right clicking will place the torch.
      • This happens because because a pickaxe lacks a right click use, and therefore the game tries to then treat the other item as if it's being left clicked.
      • The player cannot click both buttons at the same time.
    • This is achieved through an extra inventory slot called the "offhand" slot.
      • Pressing F (by default) will switch whatever item is selected in the hotbar with the item in the offhand (including no item).
      • The off-hand slot is displayed next to the hotbar when it's not empty (left for right-hand players and vice versa) and it's also available in the inventory screen.
  • Only the main hand can be used for attacking
    メインの手のみ攻撃のために用いることができる。
  • Bows can be used even when something is in the other hand
    もう片方の手になにかを持っていても、弓を使うことはできる。
  • The other hand is invisible in first person view when not holding something
    利き手以外の手に何も持っていない場合、一人称視点では見えない。
  • Some attributes and enchantments will apply to the off-hand item, while others will not
    一部のエンチャントや特殊効果は利き手でない方にも適用される。
ステータス効果に関する追加  
  • Levitation status effect
    浮上ステータス効果
    • Recieved when player is hit by shulker projectiles
      シュルカーの射出物にあたると、この状態になる
    • Makes player involuntarily float high into the air
      プレイヤーを無理やり空中へ浮かせる
      • Can be used to get to higher places
        高い場所へ行くのに使うことができる
    • Listed as a negative effect due to the potential to kill from fall damage
      落下ダメージによって死ぬ可能性があるので、負の効果としてリストする。
  • Higher levels of levitation result in faster floating except for the last two
    • Effect level 255 results in neither floating up nor down.
    • Effect level 254 results in slow fall (similar to lunar gravity).
  • Glowing status effect
    輝くステータス効果
    • Received when players or mobs are hit by spectral arrows.
    • Makes player's outline glow, seen even through non-transparent blocks.
    • Listed as a negative effect because it prevents you from hiding from players once you are hit.
    • It becomes colored differently, if the player is part of a team to match the team color.
      • This makes it useful in a variety of multiplayer maps.
ブロックに関する追加
コーラスフラワー
  • Spawn on the top of the chorus plant
  • Breaks if the supporting block below is broken.
    • It only drops when mined directly.
  • Can only be planted on end stone in any dimension.
  • It will show a different texture when it stops growing.
コーラスプラント  
  • Generate in the End.
    ジ・エンドに生成される。
  • Can be grown using chorus flowers.
    コーラスフラワーを使用して成長させることができる。
  • Breaks in quick succession if the supporting chorus plant below is broken.
  • Drops chorus fruit.
    コーラスフルーツをドロップする。
ドラゴンの頭  
  • While a player wears the head and moves, the head's mouth opens and closes repeatedly.
    プレイヤーが頭を身に着けていると移動する間、頭の口が開いたり、閉じたりを繰り返す。
  • When powered with redstone while it's placed on solid block, the jaw starts to move up and down.
    それは固体ブロックの上に置かれている間レッドストーンで給電すると、顎が上下に動き始めます。
    • It will keep the mouth position of the exact moment it was unpowered.
      それは信号が供給されなくなった瞬間の口の位置を維持します。
エンドゲートウェイ  
  • A portal block used to transport the player to the new outer regions of the end
    ポータルブロックは、新しいジ・エンドの領域にプレーヤーを輸送するために使用します
    • The texture is identical to the end portal block, but the model is that of a full block rather than plane.
      テクスチャは、エンドポータルブロックと同じですが、このモデルは、完全なブロックではなく、平面です。
  • The player cannot use pick block or /give to obtain it.
    • It can only be set by using /setblock.
      これは/ setblockを使用してのみ設定できます。
  • It naturally generates after killing the dragon and traveling someplace new in the End with it
  • Shows yellow beacon beam when created and used
    作成され、使用された場合、黄色のビーコンビームを示している。
エンドロッド  
  • Generates in the End city dungeons
    エンドシティダンジョンの中に生成されます。
  • Placeable horizontally and vertically
    水平方向と垂直方向に配置できます
    • The model has a little base that is oriented against the block it was placed on
      • If it's placed on top of another rod, then it will have the opposite orientation
        それは別の棒の上に置かれていた場合、それは反対の方向を有することになる。
  • Produces white particles
    白色粒子を生成する。
  • Used as a lighting source with the same efficacy as torches
    トーチと同じ効力を有する光源として使用できる。
  • Unlike torches, they are tangible
    トーチとは異なり、それらは有形である。
    • Horizontal end rods can be stepped up onto like slabs.
エンドストーンレンガ  
  • Generates in the End city dungeons. 
    エンドシティダンジョンの中に生成される。
  • Can be crafted with 4 blocks of end stone. 
    エンドストーン4つでクラフトすることができる。
Grass path
  • Are 15/16 block high
    15/16の高さのブロック。
  • Obtainable by right-clicking grass with a shovel.
    シャベルで草を右クリックすることによって得ることができる。
    • Drains the shovel's durability.
      シャベルの耐久性が消費される。
  • Drops dirt, even when using silk touch.
    シルクタッチを使用した場合であっても、土をドロップする。
  • Cannot be obtained in the creative inventory.
    クリエイティブインベントリから得ることができない。
    • But unlike farmland, it can be obtained by using the pick block key in creative.
      しかし、農地とは異なり、それはクリエイティブでピックブロックキーを使用することによって得ることができる。
プルプァブロック  
  • Generates in the End city dungeons. 
    エンドシティダンジョンの中に生成される。
  • Can be crafted with popped chorus fruit.
    ポップコーラスフルーツでクラフトすることができる。
プルプァ柱状ブロック  
  • Generates in the End city dungeons. 
    エンドシティダンジョンの中に生成される。
  • Can be crafted with purpur slabs.
    プルプァ半ブロックでクラフトすることができる。
プルプァ階段ブロック
  • Generates in the End city dungeons. 
    エンドシティダンジョンの中に生成される。
  • Can be crafted with purpur blocks.
    プルプァブロックでクラフトすることができる。
プルプァ半ブロック  
  • Generates in the End city dungeons. 
    エンドシティダンジョンの中に生成される。
  • Can be crafted with purpur blocks.
    プルプァブロックでクラフトすることができる
ストラクチャーブロック  
  • Only placable via /setblock, but unusable.
    /setblockを介してのみ使用できる。
  • It has an "S" on the texture
    これは、「S」のテクスチャを持っています。
アイテムに関する追加
 
  • New spectral arrow
    特殊な矢が登場する。
    • The tip is gold colored in both the item and the entity model.
    • Shows mob and player outlines in their team color when hit – even when invisible.
    • NBT tag for entities to disable outlines
      この外枠を表示しないように設定するNTBタグも追加。
    • NBT tag to force outline: {Glowing:1b}.
    • The glowing is a status effect.
      光るステータス効果がある。
    • Crafted by surrounding an arrow with 4 glowstone dust.
      4つのグロウストーンダストで矢を囲むように配置することでクラフトすることができる。
      • Yields 2 spectral arrows
  • Arrows can be tipped with potions.
    矢にポーション効果を付与することができる。
    • 14 new arrow types in total.
      全部で14種類の新しい矢が追加。
    • Each differently tipped arrow is available in the creative menu, just like enchanted books
      違う効果を持つ矢はクリエイティブタブの中にある。エンチャントされた本のように。
    • Corresponding effect is applied on hit. 
      エフェクトは命中した時に適用される。
ビートルート  
  • Restores 1
  • Spawns naturally in villages.
    村で自然に生成される。
  • Can be used to craft beetroot soup.
    ビートルートスープをクラフトするのに使うことができる。
  • Can also be used to craft rose red dye.
ビートルートスープ  
  • Restores 6
  • Crafted from 6 beetroots and a bowl.
    6つのビートルートとボウルでクラフトすることができる。
ビートルートの種  
  • Used to grow beetroots.
    ビートルートを成長させるのに用いられる。
コーラスフルーツ  
  • Obtained from chorus plants.
    コーラスプラントから得られる。
  • Can be eaten even if the player is not hungry, similar to Golden Apples.
    • Teleports the player to a random nearby location when eaten.
      食べたときに近くの場所にプレイヤーをランダムにテレポート。
    • Does not heal hunger points if hunger bar is full.
  • If hunger bar is not full, it will heal 4
  • Can be cooked in Furnaces to obtain Popped Chorus Fruits.
    ポップコーラスフルーツを得るために、かまど内で調理することができます。
ポップコーラスフルーツ  
  • Obtained from cooking chorus fruit.
    コーラスフルーツを料理することで得ることができる。
  • Used to craft purpur blocks.
    プルプァブロックをクラフトするのに使う。
シュルカ-スポーンエッグ  
  • Used to spawn a shulker.
    シュルカ-をスポーンさせるのに使う。
ワールドの生成に関する追加
エンドシティ  
  • Generates on separate end islands arranged around the main island in a donut fashion
    エンドの本島からドーナツ状に生成される浮島に生成される。
  • Dungeon-type structure fashioned like a branching tower made of endstone and many of the new blocks.
    • Resemble a tree house.
      ツリーハウスに似ている。
エンド船  
  • Spawns right next to the end city dungeon.
    エンドシティダンジョンの横にスポーンする。
    • Composed of the same materials.
      同じ材料からなります。
  • Spawns with shulkers in it.
    その中にはシュルカ-がスポーンしている。
  • Has a speed beacon and a brewing stand with potions of healing and other loot.
    ビーコンが癒しとスピードの効果を持っていたり、その他の戦利品、醸造スタンドがある。
コーラスツリー  
  • Tree-like arrangements of the new chorus plant and chorus flower blocks.
    新しいコーラスプラントとコーラスの花ブロックの木のようなアレンジ。
  • The whole structure is destroyed when the bottom-most block is destroyed, like cacti.
    一番下のブロックは破壊された場合、サボテンのように全体の構造が破壊されます。
  • Can be farmed by planting the chorus fruit flowers that come from the top of the plants.
    植物の上部にあるコーラスフルーツの花を植えることによって養殖することができます。
    • Unlike cacti, chorus plants do not require the supporting block to be below it, but rather adjacent.
      • This allows the structure to grow around obstacles, like other plants.
エンドゲートウェイポータル  
  • A small structure consisting of an end gateway block and two little bulbs of bedrock, at both the bottom and the top.
    • It is an alternative way of traveling to the outer end islands, without having to build or fly all the way over there.
    • Since the bulbs of bedrock only leave a one block slit on the horizontal plane, it is only accessible by using ender pearls, or by riding pigs, boats or minecarts.
      • The player will get teleported to somewhere on the outer end islands
        プレイヤーは、外の島のどこかにテレポートします
      • The final location of the player depends on what angle he/she entered or at what angle the enderpearl was thrown at.
        プレイヤーの最終的な場所は、彼/彼女が入力した内容の角度やエンダーパールがで投げられた角度に依存します。
  • One of them is created for each dragon kill and up to 20 are possible.
    • Placed in a radius around the end portal.
      エンドポータルを中心とした半径内に配置。
    • Another one is also created everytime the player teleports to a new location, so both gateways are linked, and the player has a way back.
Mobs
シュルカ-
  • Short for "Shell Lurker"
    「殻に隠れる」の略。
  • A hostile mob with the appearance of a purple block.
    紫のブロックの外観のような敵対MOB。
    • Only spawns on the ground or at the walls of end cities when they first generate.
  • When attacking, it opens it's shell on a spinning animation, revealing the creature inhabiting.
    • The creature looks a like a little white cube with big eyes
    • Its attack consists in shoot in shooting projectiles
      • The projectiles chase the player until it's out of range, but they can only move along one of the three axis at a time.
        • This means they can only move through taxicab geometry.
      • Projectiles can be knocked away by attacking them.
        発射体はガストの炎のように打ち返せる。
      • Getting hit by one causes damage and provides the levitation status effect
        この発射体に命中された場合、ダメージを受け、浮上ステータス効果(上述)を受ける。
      • They take more damage while their shell is open.
        その殻が開いている間、彼らはより多くのダメージを受ける。
  • It can be pushed by pistons, and resists being placed on any position that isn't 3 integers (except if they are on minecarts). 
  • It can teleport like an Enderman  
    それはエンダーマンようにテレポートすることができます
    • It sometimes does this while being attacked or placed in unusual circumstances:
      • Removing it's support block.
      • Pushing it into a non-air block (except piston heads).
      • Pushing a non-air block into its position (except piston heads).
  • Its one of the few entities (apart form boats and minecarts) that can be stood upon.
    • It even displaces the player properly during it's attacking animation.
変更
一般的な変更
設定  6br()
  • Removed Super Secret Settings and the Broadcast Settings section.
    スーパーシークレット設定とブロードキャスト設定のセクションを削除しました。
  • Removed Alternate Blocks from video settings.
    ビデオ設定から代替ブロックを削除しました。
属性  
  • CustomNameVisible:true will make the name tag on mobs show in the same way as on players.
  • Entities can now be summoned straight to teams: {team="TeamName"}.
  • DropChances and Equipment tags are no longer used.
    • ArmorItems, HandItems, ArmorDropChances and HandDropChances are used instead.
ボス  
  • Proper support for multiple bosses’ health bars, so they show at the same time without obstructing each other.
    複数のボスに対する戦闘を妨げないように複数の体力ゲージのサポート。
ダメージツールチップ  
  • Now read "When in main hand:".
死亡時のメッセージ  
  • Death messages will now be displayed on the player's death screen as well as in the chat.
    死亡時のメッセージは、現在プレイヤーの死亡時の画面上だけでなく、チャットに表示されます。
モデル  
  • Different models/textures can be used for each different damage value, item states, and whether the player is left handed.
    • This works on compasses, clocks, and anything that can have a durability bar.
    • It also contains additional tags for bows and fishing rods.
  • Models can be put together based on block state attributes, such as fences.
    モデルは、フェンスなどのブロック状態属性に基づいてまとめることができる。
      • Models can be put together based on BlockState attributes - As a result, the vanilla set of block models was reduced by almost 300 models
        モデルはBlockState要素に基づいて、一緒に置くことをできるように - 結果として、バニラにおけるブロックのモデルはおよそ300減ります
  • Block model JSON is now strict: comments and quote-less identifiers are not allowed.
  • "display" tag defaults have changed, and the "thirdperson" and "firstperson" tags were replaced with "thirdperson_righthand", "thirdperson_lefthand", "firstperson_righthand", and "firstperson_lefthand".
  • "parent" and "elements" tags can coexist now, though the top level elements tag overwrites all former ones.
リソースパック  
  • The required pack version number was changed to "2" in pack.mcmeta.
    必要なパックのバージョン番号がpack.mcmetaの「2」に変更された。
  • Old resource packs require user acknowledgement to use.
    古いリソースパックは、使用する際にユーザー承認を必要とします。
ストラクチャーデータ  
  • Now comes from /assets/structures
ゲームプレイに関する変更
インベントリ  
  • Rearranged the survival inventory and the creative "survival tab" to accommodate for the new off hand slot.
  • Unified the orientation of many items in the inventory.
    インベントリ内の多くのアイテムの向きを統一。
ステータス効果  
  • Status effects are now displayed on the HUD on the right hand corner, instead of just in the inventory (similar to Pocket Edition).
    • They are ordered by the time of infliction from right to left.
    • Positive effects are on the top row, negative effects on the bottom row.
      肯定的な効果は、一番上の行に下の行に負の効果です。
    • Effects that are about to run out will blink
      きれかかっている効果は点滅する
      • They blink faster when they are closer to running out and start fading away.
ワールドの生成に関する変更
ジ・エンド  
  • A set amount of differently-sized pillars are arranged in a circular fashion
    一定数の、異なるサイズの柱が円になるように配置される。
    • The tallest pillars have iron bars around their ender crystal
      最も高い柱の頂上に鉄の柱が生成されるようになる。
      • This makes it so that you have to climb some of the pillars, making the fight harder
        これによって一部の柱を登る必要が生じ、戦闘が難しくなる。
  • The exit portal is pre-generated, but without the dragon egg and portal blocks
    帰りのポータルはあらかじめ生成されるが、エンダードラゴンの卵がないと開かない。
  • New outer regions of the end with "satellite islands" spread through a radius.
    • Mini islands generate between the center and main islands.
      小さい島は中心部と主要な島との間で発生する。
    • End islands and mini end islands have chorus trees spread throughout them.
ネザー  
  • Removed the Nether fog.
    ネザーの霧が削除される。
村人  
  • Farms now include beetroot crops. 
    農場は現在、ビートルート作物が含まれている。
ブロックに関する変更
枯れ木
  • Will now drop anywhere between 0–2 sticks.
    0~2本の棒をランダムにドロップする。
 
  • The block states flip and alt were removed, and the integer state upper was reimplemented as the byte state up.
    • This reduced the number of states representing fire from 3072 to 512.
      これは、3072から512火を表す状態の数を減少させた。
トラップドア  
  • No longer require supporting blocks.
    支えるブロックは必要ない。
  • Can be moved with pistons freely.
    ピストンで自由に移動させることができます。
階段ブロック  
  • Are now rotated 90° in the inventory.
    インベントリに90°回転。
感圧板  
  • Have now a slightly thiner item model.
    今、わずかにthinerアイテムモデルを持っています。
板ガラス&鉄格子
  • Glass panes/iron bars without any connecting blocks are now 2x2 pixels in footprint.
    • This is compared to the big cross configuration that was default.
アイテムに関する変更

  • The bow in the hotbar now shows an animation for drawing back an arrow
    ホットバーで弓は矢を引き戻すためのアニメーションを表示する。
  • Arrows in the off hand are prioritized over arrows in the rest of the inventory slots.
    利き腕でない方の手に持たれた矢は優先的に使用される。
エンダーパール  
  • Can now be thrown in creative mode
    クリエイティブでも投げられるようになる。
地図  
  • Now display as a mini map when held in either hand, rather than being held with both hands
    利き手でない方の手に置かれた場合、ミニマップとして表示するように。
    • The (old) large version is visible only when held in the dominant hand with both hands free.
釣り竿
  • Casting fishing rods now has an animation in the hotbar/inventory.
    釣竿をキャストすると、ホットバー/インベントリ内のアニメーションを表示する。
ポーション
  • Mixed potions' colors now blend.
  • Numeric IDs are no longer used. Instead an NBT "Potion" tag is used, e.g. /give <player> minecraft:potion 1 0 {Potion:"minecraft:swiftness"}
  • Splash potions now have a separate data value and ID name and can be created from all potions, including water bottles.
  • Added Mundane, Thick and Awkward potions to the creative inventory.
  • Glowstone and redstone can no longer be added to extended or tier-II potions.
  • Most recipes for Potion of Weakness were removed (see: brewing for all recipes removed).
非MOBのエンティティに関する変更
発射
  • Slightly altered the path of projectiles
アーマースタンド &br(9
  • Can now be summoned to dual wield with commands in creative. 
    クリエイティブのコマンドで二刀流で召喚することができます。
Mobに関する変更
エンダードラゴン
  • Similar to the one on console edition.
    コンソール版のものに似ている。
  • The dragon can be re-spawned indefinitely many times, by creating a creeper face configuration out of clay in the End.
    ドラゴンはエンドで粘土でクリーパーの顔の構成を作成することにより、無期限に何回も再生成できます。
    • Subsequent dragons will spawn new gateways, but won't drop XP or create new dragon eggs.
      その後のドラゴンは、新しいゲートウェイを起動しますが、XPを落としたり、新しいドラゴンの卵を作成しません。
  • The dragon AI and attacks has been changed:
    ドラゴンAIと攻撃が変更された。
    • Breathes fire/purple particles on players and mobs, while on top of the portal.
    • Drops fireballs on top of the player.
    • Defends the obsidian pillars more, the further the fight progresses.
  • The dragon flies and stops over the portal sometimes, only then can the last blow be dealt.
村人
  • Farmer villagers now harvest beetroot.
    農民の村人たちはビートを収穫する。
スケルトン  
  • Have an animation for lifting up and drawing back their bow.
    弓を引き戻すためのアニメーションを持っている。
  • Mapmakers can make skeletons shoot potion-tipped arrows
    マップ製作者はスケルトンが放つ矢の効果を選択できる。
エンダーマン  
  • Remain aggravated towards the player despite being in contact with water.
  • Drop the block they were holding when killed.
 
  • Can be led and bred with potatoes and beetroots, in addition to carrots.
    ニンジンに加えて、ジャガイモとビートルートでも交配することができる。

  • Can be led and bred with melon seeds, pumpkin seeds, and beetroot seeds, in addition to regular seeds
    メロンの種、かぼちゃの種、およびビートの種でも交配することができる。
+ 修正されるバグ一覧

|ログイン|

基本事項

プラットフォーム

アイテムデータ

生物

ゲームデータ

ワールド

Tips

ADVANCE

マルチプレイ

リンク

Wiki運営

その他

カウンタ

合計
-

トップページ
今日 : -
昨日 : -

更新履歴

取得中です。

人気ページ