アップデート予定

PC版の今後のバージョンアップの予定をまとめるページです。

注意事項
  • 本ページではPC版Minecraftのアップデートで追加・変更される予定の項目をUpcoming features及びVersion_history/Development versionsを基に翻訳・和訳・一部編集しています。
  • 公式Wiki編集者や海外コミュニティによる推測も含まれている可能性があり、各アップデート予定の要素が必ずしも実装されるとは限りません。
    • 特に、バージョン発表初期の記述で「おそらく」とついているものは実装されるとは限らず、また実装された時の挙動がここの記述とは異なる場合があります。
  • 記載されている日付は全て日本時間ではなく、中央ヨーロッパ標準時(CET)に準じています。
    • 日本と比べて通常は8時間遅れ、サマータイム実施期間は7時間遅れ となっています。

公式Wiki

アップデート予定

Version 1.9

更新日:未発表
  • 1.9
Additions
  • A new block type
    新しいタイプのブロックを追加します。
  • A way for mod/plugin makers to implement new commands and register them in a simple way.
    MOD /プラグインのメーカーのための新しいコマンドを実装し、簡単な方法でそれらを登録します。
Animation/Entity Models
  • Could possibly include model changes via NBT.
    おそらくNBT経由モデルの変更を含めることができます。
    • Would be implemented via resource packs
      これはリソースパックを経由して実施されます。
  • This will make better use of changes in the code, so map makers/mod makers can create better/new mobs.
    これは、コードの変更をより良く利用しますので、マップメーカー/ MODメーカーがより良い/新しいモブを作成することができます。
Pressed Dirt
  • A 15/16 block tall grass-like "path". It features a similar texture to the grass block.
高さ15/16ブロック草のような「経路」。 それは、草ブロックに類似したテクスチャーを特徴とします。
Captions / Subtitles
  • Subtitles which display for each sound for the hearing impaired/deaf.
    聴覚障害/聴覚障害者向けの各サウンドに表示字幕がつきます。

Changes
Command Blocks
  • New GUI
    新しいGUI
    • Will contain tab to complete
      完成するべきタブを含むでしょう。
Clouds
  • New Cloud Rendering System
    新しい雲のレンダリングシステム
Shaders
  • Switch away from using fixed-function OpenGL to using Shaders.
    シェーダを使用して固定機能のOpenGLを使用することから離れて切り替えます。
Bosses
  • Proper support for multiple bosses including boss bars for each boss.
各々のボスのためのボス・バーを含む複数のボスに対する適当な支持。
Ender Dragon
  • A redo of the Ender Dragon's boss fight, being similar to the fight in Console Edition.
    エンダードラゴンとの戦闘が、CS版に似た形へ見直されます。
    • Now breathes purple particles.
      紫色の粒子を吐くようにした。
  • The dragon will respawn without resetting the End if he has already been killed.
    既に倒してしまっていても、ジ・エンドをリセットせずにエンダードラゴンがリスポーンします。

+ 修正されるバグ一覧

開発版(Weekly Snapshots)

※リリース間近になると情報量が膨大になるため、スナップショット版のページは分割しています。
Mojangにより公開されている、開発版の変更点についてです。

次期バージョンのスナップショット

15w14a - 2015/4/1(エイプリルフールアップデート)※削除されました

Gameplay
ゲームプレイ
  • We have removed the ability to directly harm other creatures. You should be rewarded for helping, not hurting.
    私達は他の生き物に害を与える能力を削除しました。あなたは傷つけず助けて報われるべきである。
  • Removed Health and Hunger. We feel that these are not appropriate gameplay mechanics for a game about love, sharing and peacefulness.
体力ゲージと満腹度を削除したのは我々がこれらのものが適切でないと感じているから。
  • Added a new “Love” meter. This fills up the more you help others, and others help you.
    新しく愛メーターを追加した。これはあなたが他の生き物を助け、他の生き物があなたを助けるといっぱいになります。
  • “Survival” mode has been renamed to “Existence”.
    サバイバルモードはExistenceモードに変更されました。

Animals
動物
  • Bats are now 20% cuter. Squeek.
    コウモリは現在、20%の可愛さです。キーッ
  • Chickens can now be ridden by any player less than two blocks tall.
    鶏は高さ2ブロック以下の全てのプレイヤーが乗っかることができる。
  • Cows will now alert you to important events that you may have missed by means of an audible notification.
  • Pigs can no longer fly, but can now climb on walls.
  • Rabbits are fluffy.
    うさぎはふさふさ。
  • Sheep will, if asked nicely, share their wool to keep you warm.
    もしあなたが羊毛を必要としているのならば、羊は羊毛を共有します。
  • Squid changed, but we’re still trying to figure out how or why.

Inhabitants
  • “Monsters” are no longer named as such. The preferred term is “Inhabitants”, as they live in this world just like you or me.
  • Steve and Alex have realized that the inhabitants are not evil, and just want to hug and get along.
  • Creepers no longer explode. They have gotten over their nervous disposition and are much more friendly once you get to know them.
  • Skeletons have revealed themselves to be very efficient farmers, having a permanent source of bone meal on them at all times.
  • Blazes are actually pretty cool guys and will defend you from harm.
  • Guardians have put aside the initial misunderstanding, and now welcome you into their home with arms… erm… eyes… wide open.
  • Ghasts are no longer frightened so easily, and will offer you rides throughout the nether.
  • Slimes are now pretty fun to hang around with, sharing their secret jumping abilities to those that will listen.
  • Witches are super friendly and surprisingly knowledgable. They will help you by sharing their potions.
  • Zombies are extremely cuddly and love to hug.
  • The Wither has been replaced with his lovable pink counterpart, promoting vitality and nourishment to the environment around him.

Weather & Environment
  • Removed rain as it upset a lot of players.
  • Falling snow has a chance to make exposed chests mysteriously full of goodies at midnight.

Villagers & Villages
  • Trading has been rebalanced. We felt that the previous incarnation wasn’t very fair, and believe the new system is a step towards helping fix this.
  • Villagers will offer you help in picking up items or blocks, in exchange for a small fee for their services.
  • Iron Golems can appear as a manifestation of the village’s love for you.

Blocks
  • Lava has been replaced with liquid cheese. It’s delicious and much safer!
    溶岩は液体のチーズに変更した。美味しくて安全。
  • TNT has been replaced with a much friendlier block: A love bomb.
    愛の爆弾:TNTは、Friendlier Blockに置き換えられます。

Items
  • As we no longer have a hunger system, food items now give Happiness instead of Saturation.
  • Carrot on a Stick has been removed. It was just cruel to pigs and we are very sorry for this.

Combat
  • Bows no longer require arrows.
  • Shooting things makes them fall in love with the first thing they see.
  • Removed combat.

World generation & terrain
  • Dungeons have been replaced with homes, offering a much more inviting and comfortable experience for everybody.
  • All caves have been checked by the Minecraft Safety Committee to ensure a safer experience for players.
  • Desert temples no longer contain TNT traps, and come with a nice, safe way to access the bottom floor.
  • Some cliff edges may be lined with fences to avoid accidents by the unwary traveller.
  • Jungle temples are no longer trapped, containing instead a new rare Golden Creeper to reward exploration.

Potions
  • Some potions such as Strength or Harming have been removed, as we no longer have a place for them in the game.
  • Added four (4) new potions:
    • Love Potion
    • Happiness Potion
    • Potion of Sharing
    • Potion of Caring
    • Fun Potion

Transportation
  • Horses can no longer be ridden as this was deemed unfair to the horses.
    • In compensation to the horses, they can now ride on your shoulders.
  • Minecarts now have a fluffy pink interior.
  • Added obsidian boats which are impossible to break.
  • Improved regular wooden boats.
  • Added dirt bikes.
  • Ender pearls no longer transport you to the target, but instead the target to you.

Weather & Environment
  • Added rain back as it soothed a lot of players.

Game Settings
  • Not everybody had the same experience playing Minecraft under different configurations, so we decided to remove all the graphical settings.
  • You may now only have one world, in order to reduce fragmentation and to treat all worlds as equals.
  • Some resource packs were prettier than others, giving some players an unfair advantage in the amount of fun they were having. This has been fixed.

追加予定の要素・アイテム・ブロック

  • 出典については原文を参照してください
  • 関係者による冗談めいた文言も、稀に掲載されることがあります
雲の透過 雲を下から見上げた際、空が透けて見えるようにする修正がJebにより当初Snapshot 13w06a (MC-997) でなされた。しかしこれが原因でfps値の低下が確認されたので13w10bで撤回された。Jebは「将来修正しなおすことが出来るだろうが、ビデオ設定メニューの雲の設定でより詳しく設定できるようにもするだろう」としている。
大釜の強化 Dinnerboneは、大釜からバケツへと水を入れることが出来るようにすることを計画している。
エンチャントの本の強化 通常得る事が出来ない特殊なエンチャントが付与されたエンチャントの本を発見可能になるだろう。
描画エンジンの書き換え バージョン1.5で確認されたが、未だに追加はされていない。その機能としては、上位のOpenGLの機能を要求し古いハードウェア向けのフォールバックのようなものが含まれる。レンダリング全般が速くなり、フレームレートが高くなる。
集中的な更新 将来的なアップデートは殆ど特定の事柄 (例えばバイオームの更新) に焦点を当てたものになるだろう。→1.4から実際に行われている。
エンチャント「破壊不能」 負のダメージ値の防具が使えなくなった代わりとして、Jebは破壊不能(Indestructible) の類のエンチャントを追加することを計画している。
音楽のループ 音楽のループ再生機能はまだゲームに搭載されていない。ただ、特定の場所(洞窟、森、海、滝の横)に移動するとBGMが再生されることがある。これらは1.4にて溶岩や水が出す音という形で部分的に追加された。
新たなレール MineCon 2012でMojangにより、Mob、そしておそらくプレイヤーが乗ったトロッコが到達したときそれらを下車させるようなレールが追加されるというアナウンスがあった。これはRedstone Updateでリリースされると思われていたが未だに追加されていない。→1.8でアクティベータレールに同様の機能をつけて実装される。
ディスペンサー付きトロッコ DinnerboneはRedstone Update開発中にTwitterにてこれに関する画像を追加したが、未だに追加されていない。
フレンドリスト、有限なマップ、ビデオサポート 2 Player ProductionsのMinecraft開発チームが示した方針のロードマップに、この項目が含まれている。
スキンシステムの書き換え Dinnerboneが一度は"描画の邪魔"として書き換えたプレイヤーの左右の腕を別にするスキンのシステムの切り替えに興味を示した。→1.7.6で実装。
もっと興味深い村人 Jebは、Minecon 2012のQ&Aにて、最終的には村人の複雑さを拡張したいと言及した。→1.8で実装?
レッドドラゴン Notchは第8回Seecret Friday Updateの最中 (訳註:2010年8月) に、ドラゴンを追加する事を明らかにした。一つはエンダードラゴンで、もう一方は赤色である。JebはRedditのAMA (Ask me Anything) で読者に対し、レッドドラゴンを追加するだろうが、正確にどうやってかは不明と答えた。
さらなる動物 Jon Kagstromはゲームをより「生き生きと」する為、魚・鳥・森の動物たちを追加したいとRedditで述べた。後にJebはツイートで、新たなMobの追加を1.6の更新で計画していると述べている。ウマに関しては既にJebにより確認された。
Plugin API 主な記事:Plugin API
スパイクまたはトゲブロック Jebはピストンのように動作するスパイクを実装する可能性があることを示唆した。その後代わりに粘着ピストンでスパイクブロックを押せるようにすることを考えた。Dinnerboneはトリップワイヤーの追加後スパイクブロックの追加に興味を示した。→1.8でスライムブロックに同様の機能をつけて実装される。
新たな釣りの展開 Dinnerboneはツイッターで、より瞬間的に釣りを楽しめる新しい釣りの方法を計画している状態だとした。→1.7.2で実装。
季節 Dinnerboneはツイッターで、季節に応じた四季と、昼と夜の長さを変化させる要素を実験的に追加する事を示唆した。
リソースパックの改良 テクスチャパックのサポートは、1.6リリースにより、リソースパックによって置き換えられたが、計画された機能の一部が実装されていない。
・カスタムフォントのサポート
・複数の組み合わせられたリソースパック→1.7で組み合わせ可能になった
・サーバー側のリソースパック

編集用コメント

+ 上記の内容を守れる方のみご利用ください。

|ログイン|

基本事項

プラットフォーム

アイテムデータ

生物

ゲームデータ

ワールド

Tips

ADVANCE

マルチプレイ

リンク

Wiki運営

その他

カウンタ

合計
-

トップページ
今日 : -
昨日 : -

更新履歴

取得中です。

人気ページ